E greu, foarte greu să ințelegi ce inseamnă democrația, votul , atribuțiile aleșilor, drepturile și obligațiile acestora, mai ales dacă nu citești minim o lege sau măcar Codul Administrativ.
Datul cu părerea aduce grave prejudicii de imagine, dar ingreunează activitatea viitorilor aleși acum două săptămâni, mai ales dacă nici aceștia nu pun mâna să deschidă Codul Administrativ.
De ce acest articol ? … Pentru că pe zi ce trece incep să mă minunez de evoluția lucrurilor.
Vă reamintesc că in data de 27.09.2020 au avut loc alegerile locale pentru Primar și Consilieri Locali, scrutin in urma căruia, prin vot democratic a fost ales noul primar al orașului Bușteni in persoana dlui. Mircea Corbu.
Prin lege, mai precis prin Codul Administrativ OUG 57/2019, dl. Corbu va fi validat ca Primar al orașului in maxim 25 de zile de la data de 27 septembrie. După validare, actualul primar iși incetează mandatul.
La fel se intâmplă și cu noii consilieri, abia după validare ( depunere jurământ, etc ) , sunt aleși, abia atunci incetează mandatele foștilor consilieri.
In timpul campaniei am scris un articol in care atrăgeam atenția asupra ideii de ” Primar stat in stat„ , asupra percepției greșite că Primarul DECIDE, când de fapt el doar EXECUTĂ, decidentul fiind Consiliul Local prin majoritatea votului consilierilor.
Din nefericire, la alegerile din 27.09.2020 nicio formațiune politică nu a obținut măcar o majoritate simplă ( 8 consilieri ) pentru ar putea desemna fără negocieri și ”jocuri politice” un Viceprimar.
Dacă s-ar fi făcut o campanie pentru alegători, una de informare corectă, ar fi trebuit să se prezinte acestora și viceprimarul cu care se va merge in mandat, insă niciun candidat nu a avut puterea să prezinte un număr doi. Probabil că alta era turnura alegerilor. Probabil că in acest moment ori PNL-ul avea vreo 10 mandate, ori PSD -ul, la Consiliu, pentru că primar , tot Mircea Corbu ieșea.
Acum, dacă nu ar fi aceste negocieri subterane pentru majoritatea de desemnare a Viceprimarului, ar trebui să existe buna credință , pentru binele Bușteniului și votarea in unanimitate a Viceprimarului desemnat de Primar ( Mircea Corbu ) , conform Codului Administrativ, care in acest fel și-ar putea asuma și ce se va intâmpla in mandatul 2020 – 2024.
Indiferent cum ar fi, in acest moment, Primarul democratic ales prin vot trebuie să-și ducă programul la indeplinire, insă nu o poate face decât prin spijin necondiționat, așadar, fac un apel public la viitorii consilieri, alții decât cei PNL să voteze propunerea primarului Mircea Corbu, fără negocieri in scop personal.
Fac acest apel, deoarece, am scris foarte clar, 6 luni de ”abținere” la datul cu părerea despre activitatea lui Mircea Corbu ca Primar, nicidecum cu privire la Consilierii din Consiliul local .
Nu mi-a plăcut niciodată trădarea dar nici atragerea simpatiei prin victimizare și fentarea atenției de la lege.
Imediat după alegeri am scris un articol in care am spus ceva despre posibilitatea unui referendum in contextul rezultatelor localelor, temă care a fost preluată de persoane cu probleme ”de citire a legii ” care au impresia că și pot face acest lucru.
Pentru a finaliza cu acest aspect… ”programul local de guvernare” al oricărui candidat a fost făcut pentru 4 ani. In speță programul PNL , care are 6 axe, tot pentru minim 4 ani a fost făcut .
O activitate din program este să zicem ”tunderea ierbii in parcul din Poiana Țapului” sau ” desființarea parcărilor de pe DN1 ”. Așadar, dacă săptămâna viitoare, după preluarea mandatului, se va tunde iarba in parcul din Poiană, referendumul nu mai poate fi organizat deoarece legea spune că :
(2) Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, oraşului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivităţii locale sau a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.
Așadar. ușor cu pianul pe scări ! Este imposibil de organizat .
Acum despre Administratorul Public, sau CITY Manager cum unora le place să spună .
In spațiul public au apărut diverse păreri cu privire la numirea d-lui Florescu ca City Manager, pareri cărora acesta le-a dat un răspuns total FALS , care arată necunoașterea LEGII dar și o oarecare ”aruncare a buzduganului tatonării terenului”.
Extras: ”
Conform OUG 57/2019
CAPITOLUL II
Administratorul public
ART. 244
Atribuţiile, numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public
(1) La nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, primarul, respectiv
preşedintele consiliului judeţean poate propune consiliului local, consiliului judeţean, după
caz, înfiinţarea funcţiei de conducere de administrator public, în limita numărului maxim de
posturi aprobate.
(2) Persoanele care pot ocupa funcţia de administrator public, de regulă, trebuie să fi
absolvit studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice.
(3) Numirea în funcţie a administratorului public se face prin dispoziţia primarului,
respectiv a preşedintelui consiliului judeţean, după caz, care are ca anexă un contract de
management cu respectarea cerinţelor specifice prevăzute la art. 543.
(4) Contractul de management se încheie între primar, respectiv preşedintele consiliului
judeţean, după caz, şi administratorul public pe durată determinată. Durata contractului de
management al administratorului public nu poate depăşi durata mandatului primarului, a
preşedintelui consiliului judeţean, după caz, în timpul căruia a fost numit.
(5) În baza contractului de management, administratorul public poate îndeplini atribuţii
de coordonare a unor compartimente ale aparatului de specialitate sau a serviciilor publice
de interes local, respectiv judeţean, după caz
Culmea este că am auzit varianta cu ”concursul” chiar din gura unor funcționari din Primăria Bușteni …
Astfel, dacă domnul Florescu ar fi dorit să poarte o discuție in acest sens … o putea purta și putea ieși apoi să spună rezultatul discuției, că nu a vrut domnia sa, că nu a vrut primarul … insă atunci eu mă intreb, exact in același context cum este cu următorul paragraf:
Și fiecare ințelege ce vrea !
Reintorcându-mă la Consilierii Locali aleși, la demitatea publică pentru care au luptat, am speranța că nu s-a luptat in fals, nu cumva să se fi fluturat ”imagini” de candidați care să atragă voturi și acum să avem surpriza ca cei 6,4,3,1,1 să se retragă cumva, lăsând locul altora, supleanți, pentru că atunci demnitatea celorlalți va fi știrbită și votul obținut prin metode mincinoase iar ”retrașii” niște LAȘI IRESPONSABILI , iar ideea de schimbare ceva IPOCRIT.
Poate că până la depunerea jurământului citeste cineva CODUL ADMINISTRATIV – OUG 57/2019
Sper ca acest articol să mai lămurească un pic lucrurile care se intâmplă prin Bușteni.
___Vizualizari 2898