Raport Curtea de Conturi pentru UATO Bușteni 2020 – 2021

Mare supărare in rândurile câtorva politicieni apăruti pe plaiul Porții Bucegilor dar și a unor persoane, mari susținători dealungul timpului ba ai ultimului primar, ba ai Senatorului Savin, ba ai politicienilor ”noi” apăruți, ba din nou ai ultimului primar ba din nou ai politicienilor mai sus menționati, ba din nou ai ultimului primar , supărare mare că , vezi Doamne, mi-am permis să editez Raportul Curții de Conturi de la Bușteni din anul 2012-2015 , după ce ei se apucaseră să il tot răspândească in Facebook cu comentarii ”răutăcioase” la adresa Senatorului Savin.

Mie mi s-a părut o MIZERIE, ca după 10 ani să apelezi la astfel de metode de ”promovare politică” sau luptă cu adversarul politic intr-o campanie sau precampanie electorală, mai ales cu articolele altuia, adică cu munca MEA , de editare, informare etc, când ai si tu la dispoziție aceleași ”unelte” și mijloace de distribuire , așa că, ”am făcut o magie” și fără să șterg ci doar să pun peste , am completat cu ”răutățile ” pe care le-a făcut Emanoil Savin ” in ultimii 16 ani, și culmea s-a acoperit perfect.

Dacă nu mă credeți ”supăraților”,  puteți răzui ecranul monitorului sau al telefonului cu un cuțit sau lamă și veți vedea că este ”adevăr” ceeace vă spun sau puteți aștepta până ce Emanoil Savin iși va prelua mandatul in Octombrie 2024 și voi da completarile la o parte fără să alterez articolele vechi, așa cum am promis .

Dar , ca totuși să aibă ce dezbate ”supărații”, să nu mai fie supărați, cu toate că și ei dețin aceste informații, dar văd că nu prea se leagă de ele , mai ales de vreo două luni incoace, vă prezint in continuare extras din Raportul Curții de Conturi Prahova pentru UATO Bușteni pentru perioada Mai 2020 – Septembrie 2021 , adică doar UN AN de mandat al ultimului primar, Mircea Laurențiu Corbu.

Așadar,   ”

  1. Sumele estimate ale abaterilor constatate la nivelul entităților verificate , la punctul 5 UATO Bușteni :

  • În urma verificărilor efectuate la U.A.T.O. Bușteni s-a constatat că valoarea imobilului ANL situat în Aleea Parcului nr. 3A evaluat în anul 2019 de către un evaluator autorizat la valoarea de 3.059 mii lei care a fost aprobată prin HCL nr. 131/29.10.2019 nu a fost înregistrată în contabilitate după efectuarea reevaluării.
  • În general, ordonatorii de credite nu au dispus toate măsurile necesare pentru implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial, adaptarea acestuia la dimensiunea, complexitatea și mediul specifice entităților auditate, astfel încât acesta să fie viabil și capabil să preîntâmpine apariția erorilor în activitățile desfășurate. În urma misiunilor de audit financiar a rezultat că, deși sistemul de control intern a fost proiectat, în cele mai multe cazuri nu s-a asigurat funcționarea acestuia – U.A.T.O. Bușteni
  • Din entitățile verificate în anul 2022 (ordonatori principali de credite) la 12 entități activitatea de audit intern s-a exercitat efectiv prin compartiment propriu (U.A.T.O. Bușteni)
  • În cadrul contractului de concesiune a serviciului de transport public pe cablu și activităților conexe domeniului schiabil Kalinderu încheiat între U.A.T.O. Bușteni, în calitate de concedent și un concesionar, nu au fost calculate, evidențiate, urmărite și încasate dobânzi penalizatoare în sumă totală de 16 mii lei, pentru plata cu întârziere a redevenței datorate de concedent pentru perioada decembrie 2020-aprilie 2022.

Aici intervin un pic in extras, deoarece ultimul primar ne anunța cu surle și trâmbițe că ”a dat ordin” la Electrica să oprească furnizarea curentului electric la DS Kalinderu pentru că S.C. Caraiman Comserv, societate căreia i s-a delegat gestiunea DS Kalinderu in 2022 nu a plătit redevența și nici curentul electric consumat in valoare de 500 000 lei ( live ultimul primar )

Cu toate că știa că la viitorul control al Curții de conturi se va analiza din nou și se va penaliza din nou … tot din Bugetul Local, adică din banii … dar … ”care-i treaba?”

  • i) necalcularea, neevidențierea și neîncasarea veniturilor din vânzarea de bunuri

Din verificările efectuate s-a constatat că pentru opt contracte de vânzare – cumpărare cu plata în rate a locuințelor ANL pentru tineri, situate în orașul Bușteni, ratele lunare au fost stabilite eronat, nefiind evidențiate și urmărite venituri din vânzarea acestor apartamente în valoare de 336 mii lei.

  • c) plăți peste normele, cotele sau baremurile legale, prețurile unitare și tarifele din devizele ofertă
    • La nivelul U.A.T.O. Bușteni în derularea unui contract de lucrări încheiat prin achiziție directă pentru realizarea obiectivului de reparații curente “Lucrări de amenajare spații verzi trotuare adiacente bulevardului Libertății ” au fost înregistrate cheltuieli nejustificate și s-au făcut plăți nedatorate către constructor în sumă totală de 18 mii lei, ca urmare a decontării unor situații de lucrări în care s-au înscris prețuri la materiale și tarife orare la manoperă mai mari decât cele stabilite prin oferta anexă la contract. ( PRECIZARE – Mandat Ghiță Irinel )
    • Plăți nelegale s-au constatat și la U.A.T.O. Bușteni – 14 mii lei,
  • f) plăți nelegale pentru lucrări supradimensionate prin înscrierea unor cantități mai mari decât cele real executate, rezultate din măsurători
    • Plăți nelegale s-au constatat Bușteni – 15 mii lei,

– h) plăți pentru lucrări și servicii supraevaluate sau nerealizate

În anul 2021 la nivelul U.A.T.J Prahova au fost înregistrate cheltuieli nejustificate și s-au făcut plăți nedatorate către mai multe societăți comerciale

  • La U.A.T.O. Bușteni în cadrul derulării unui contractului de lucrări având ca obiect „Lucrări de exploatare agregate minerale de râu Prahova – Bușteni”, încheiat cu un operator economic, au fost efectuate plăți nejustificate către constructor în sumă totală de 73 mii lei, ca urmare a decontării unui număr ore funcționare utilaj/zi neprestate și a unor cheltuieli de transport calculate eronat pentru o distanță mai mare decât cea reală, fiind calculate accesorii de 4 mii lei. ( PRECIZARE – Este posibil să fie mandat Ghiță Irinel ! )

Plăți nejustificate s-au constatat U.A.T.O. Bușteni – 37 mii lei,

n) necuprinderea în operațiunile de inventariere a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii

La majoritatea entităților verificate s-a constatat că efectuarea inventarierii a avut un caracter formal, abaterile referindu-se la:

– neîntocmirea corectă a documentelor inventarierii;

– neinventarierea tuturor elementelor de activ și pasiv.

Astfel de abateri s-au consemnat la U.A.T.O.Bușteni

 divizarea achizițiilor în mai multe contracte pentru evitarea organizării de proceduri de achiziție

În anul 2020 autoritatea contractantă U.A.T.O. Bușteni a contractat lucrări de amenajare și întreținere a spațiilor verzi cod CPV 45112710-5 „Lucrări de arhitectură peisagistică a spațiilor verzi și a încheiat contract de lucrări, pentru activități care în fapt erau prestări de servicii (cosit/tuns iarbă/gazon și toaletat arbori) și care se încadrau la contract de servicii și nu de lucrări, fapt ce a condus la achiziția directă de servicii a căror valoare a depășit pragul prevăzut de art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice pentru achiziția directă de servicii, evitând în acest mod aplicarea procedurii simplificate de atribuire a achiziției publice, entitatea fiind sancționată contravențional pentru încălcarea prevederilor art. 11 alin. (2) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile cu amendă în sumă de 5 mii lei.

– estimarea necorespunzătoare sau neestimarea valorii contractului de achiziție publică s-a constatat U.A.T.O. Bușteni.

  • La U.A.T.O. Bușteni s-a constatat recepționarea necorespunzătoare a bunurilor de natura imobilizărilor necorporale (studii fezabilitate, proiecte tehnice, etc) pe baza unor procese verbale de recepție întocmite de furnizor, cu antetul acestuia și semnarea din partea entității publice pentru primirea documentației (fără ca în procesul verbal să fie detaliată pe componente), de către o singură persoană și nu de persoanele autorizate prin dispoziție a primarului, respectiv comisia de recepționare a bunurilor și serviciilor stabilită prin dispoziția primarului.

q) încălcarea prevederilor legale referitoare la administrarea și gestionarea patrimoniului public și privat al statului și al unităților administrativ-teritoriale

La U.A.T.O. Bușteni s-a constatat că în anul 2020 au fost încheiate opt contracte de vânzare – cumpărare cu plata în rate a locuințelor ANL pentru tineri, situate în orașul Bușteni, str. Aleea Parcului nr. 3A. pentru care avansul, cât și ratele lunare achitate de cumpărător în valoare totală de 352 mii lei, nu au fost virate către ANL, iar ratele lunare au fost stabilite eronat. Pentru sumele nevirate către ANL entitatea a calculat penalități în valoare de 93 mii lei.

La nivelul U.A.T.O. Boldești Scăeni a fost solicitată și acceptată o ofertă pentru capturarea câinilor fără stăpân la prețuri majorate, deși conform contractului de concesiune trebuia asigurată continuitatea prestării serviciului până la încheierea unui nou contract, ceea ce a condus la plata de cheltuieli nejustificate în valoare de 2 mii lei. Abateri privind activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân de pe domeniul public s-au constatat și la U.A.T.O. Bușteni,

– r) abateri de la respectarea principiilor economicității, eficacității și eficienței în administrarea patrimoniului public și privat

  • În cadrul derulării unui contract de servicii în valoare de 39 mii lei (prestatorul nu era plătitor de TVA), încheiat între U.A.T.O. Bușteni și o societate comercială, având ca obiect „Servicii de consultanță în domeniul managementului de personal, eficientizarea serviciilor publice, formarea echipei administrative”, au fost efectuate plăți către prestator în sumă totală de 26 mii lei, fără ca acesta din urmă să prezinte rapoarte scrise și soluții pentru fiecare obiectiv/activitate supus/ă consultanței, conform clauzelor obligatorii din contract, iar achizitorul nu a analizat eficiența utilizării resurselor în derularea contractului, gradul de realizare a obiectului contractului și obiectivelor stabilite și eficacitatea activității de consultanță.
  • De asemenea, în cadrul derulării a trei contracte de prestări având ca obiect ”servicii de asistență juridică, reprezentare și consultanță juridică, redactare acte, diverse cereri, răspunsuri, notificări etc. în baza mandatului clientului, precum și asistență juridică în baza mandatului acordat de client”, încheiate în baza unei Hotărâri de Consiliu Local din 2020, fără a se analiza dacă serviciile se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în această entitate și fără a stabili situațiile temeinic justificate pentru care se impunea achiziția de servicii de asistență și consultanță juridică în anul 2021, iar timpul alocat de prestator deplasării a fost tarifat cu tariful/oră aferent serviciilor juridice, deși clauzele contractuale prevăd că cheltuielile de transport se decontează separat de plata onorariului, pe bază de documente justificative. 
  • Final Extras CCRPH ”

Cam atât , ținând cont că e destul pentru un prim an de mandat, fără experiență . Dar după un an de experiență sunt curios ce va cuprinde următorul raport al Curții de Conturi Prahova despre UATO Bușteni.

Ca si concluzie, in opinia mea , plațiele nejustificate pentru lucrări neefectuate sau efectuate defectuos sunt din toate timpurile, doar sumele depind de la UAT la UAT sau de la mandat la mandat, așa că mai bine să vedem ce e de făcut in continuare ”de bine”.

Rămâne cum s-a stabilit , NU CONTEAZĂ SUMA CI FAPTA , adică dacă ai făcut , raspunzi si pentru cele bune și pentru cele rele !

Pentru cei menționați in prima parte a articolului , pentru că mi-au sters comentariul in care am spus foarte clar că NU VOI CANDIDA LA NICIO FUNCȚIE DE DEMNITATE PUBLICĂ IN ANUL 2024, NU SUNT MEMBRU AL NICIUNUI PARTID POLITIC ȘI ESTE DREPTUL MEU CONSTITUȚIONAL SĂ SUSTIN ORICE CANDIDAT POLITIC SAU INDEPENDENT, CA SIMPLU CETĂȚEAN CU DREPT DE VOT , REITEREZ :

IL SUSTIN PE EMANOIL SAVIN LA FUNCȚIA DE PRIMAR AL ORAȘULUI BUȘTENI , INDIFERENT DE PARTIDUL DIN CARE FACE PARTE la alegerile locale din 2024, comasate sau necomasate !

Sursa extras și prtscr  – Curtea de conturi a României / Prahova

Puteți distribui acest articol prin apăsarea butonului albastru . Nu doare și nu costă !

Mâine sau poimâine ne vedem cu Locuințele NZEB de la Bușteni !

___Vizualizari 328

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read more:
Bușteniul, va deveni un apendice nefolositor al Sinăii ? Tot inainte!

Vom deveni vasalii Sinăii ? Iată o intrebare la care ar trebui să ne răspundem pănă duminică 27. septembrie 2020,...

ciuperci2
Dacă Ghebe nu-s, astea n-ar fi bune?

Sau fac parte din categoria de ciuperci pe care unii le ofera "prietenilor". Clar, nu ma pricep. Dar sunt frumoase...

Close