Dacă ati intrat să citiți acest articol și sperați că este unul denigrator sau partinic, cu aluzii mai mari sau mai mici la vreunul dintre candidați , ei bine vă inșelați .
Acest articol este despre toți candidații la funcția de Primar cât și despre echipele de candidați la funcția de Consilier Local, inclusiv despre cei care nu au dorit să-si facă publică oferta electorală in Ziar de Bușteni dar de fapt este despre noi, beneficiarii ideilor, proiectelor sau promisiunilor care ar trebui să fie puse in practică in următorii 4 sau 8 sau 12 sau 16 ani.
In principiu avem acum la dispoziție platformele, programele , listele sau ideile sau cum doriți să le spuneți, din partea tuturor candidaților la funcția de Primar pe de-o parte și toate platformele, programele sau listele sau cum doriți să le spuneți din partea tuturor echipelor cu candidati la funcția de consilier local.
Ce avem de fapt pentru funcția de primar? Nu avem nimic, pentru că primarul are putere executivă și de reprezentare a cetățenilor iar obligația legală este de a implementa sau executa ceeace decide Consiliul Local.
In ultimii 30 de ani, in toate campaniile s-a bătut moneda pe Primarul stat in stat, că el drege, că el face că el e atotputernic, aruncându-se in derizoriu Consiliul Local ca for decizional când de fapt, consilierii sunt singurii, cu atribuții prin lege și statut să propună proiecte de hotărâre, să le dezbată și să le aprobe.
Consilierii locali au fost considerați niște apendice, nefolositoare in administrația publică, fără atribuții, fără activitate, fără creativitate, fără putere de discernământ.
In fiecare campanie s-au etichetat persoane ca fiind din partea unui partid, funcție de partidul care era sau este la putere, funcție de valul de ură sau simpatie.
Acum, este o campanie atipică, in care candidații poartă măști duble, pentru că până acum purtau masca ipocrită a ambalajului politic, iar acum o poartă și pe cea fizică.
Noi, electorii nu am incercat niciodată să-i demascăm, ne-a plăcut intotdeauna să fim mângâiați, să ni se promită, să ni se dea ceva, să ni se sufle in orgoliu, să-i auzim cum ii toacă mărunt pe ceilalți, sau ne-am dorit cel puțin să ne ocolească sau să nu creadă că avem alte opinii. Niciodată nu ne-am făcut timp să-i ascultăm pe toți, să diseminăm informațiile primite și să votăm in consecință.
Revenind la atribuții, Primarul este EXECUTIV și are la dispoziție un aparat administrativ, cu care implementează hotărârile Consiliului Local, care este for DECIZIONAL.
In afară de Primar și Consilieri, o mare importanță o au și Viceprimarii, care sunt tot Consilieri Locali dar au statut diferit, sunt și for decizional și for executiv.
Viceprimarul, este ales cu majoritatea voturilor consilierilor locali, in general sunt oamenii de pe locul doi din lista partidului care a obținut cât mai mult din numărul consilierilor, in general zic, pentru că până acum la Bușteni a fost in mod special.
Viceprimarul ar trebui să fie de fapt GOSPODARUL localității.
Până aici cred că am fost destul de clar.
Acum , dacă punem o mască peste candidații la Consiliul Local, fără a ști cine sunt, ar trebui să vedem ce vor să facă pentru noi in următorii 4 ani și care dintre candidații la funcția de primar are CAPACITATEA de a implementa, adapta, și prioritiza oferta electorală , pentru TOȚI locuitorii, fără discriminare .
Si acum fără nume si prenume, fără apartenență politică,fără nicio urmă de partizanat am introdus aleatoriu ofertele electorale ale tuturor, să incercăm să alegem cu capul , in mod durabil, fără patimă și egoism, pentru că din nou ne alegem viitorul și vom avea ce am votat.
Pentru functia de Primar – Nu există locul al – II-lea ! iar noi avem de ales intre 10 candidați.
Candidatul A – Jurist, 43 ani, experiență in domeniul juridic;
Candidatul B – Inginer, Jurist, 53 ani, experiență in domeniul privat – antreprenoriat, administratie publică;
Candidatul C – Inginer, 52 de ani, experiență in antreprenoriat, administratie publică;
Candidatul D – Arhitect, 43 ani, experiență in domeniul privat – antreprenoriat;
Candidatul E – Profesor sport, Manager HORECA, 44 ani , experiență in domeniul privat – antreprenoriat ;
Candidatul F – Management, 54 ani, experiență in domeniul privat – antreprenoriat și construcții utilități publice;
Candidatul G – Studii medii ,42 ani, experiență in domeniul privat – turism;
Candidatul H – Profesor sport , Stiințe juridice, 73 ani, experiență in invățamant și adminstratie publică;
Candidatul I – Stiinte Juridice si Administrative, Medierea conflictelor de munca, 62 ani, Experientă administrativă , reprezentare sindicală si in domeniul privat – turism
Candidatul j –
Acum , oferta electorală a fiecărei echipe pentru Consiliul Local:
Echipa A pentru Consiliul Local și ce oferă –
- BUŞTENI – Staţiune Turistică Montană SMART;
- Noi locuri de muncă pentru BUŞTENARI;
- Înfiinţarea în cadrul Primăriei BUŞTENI a unui Birou de Consiliere, Orientare şi Mediere Profesională;
- Transport Public Local în BUŞTENI;
- Sprijin şi susţinerea Antreprenoriatului Local din BUŞTENI – operatori şi agenţi economici de prestări servicii şi furnizare de produse, prestatorii de servicii turistice – excursii montane, micii fermieri locali;
- Înfiinţarea în cadrul Primăriei BUŞTENI a unui Birou de Strategii în Turism, Dezvoltare Economică şi Politici Publice Locale şi a unui Centru Multifuncţional de Consultanţă, Comunicare şi Informare Turistică pentru sprijin şi dezvoltare antreprenoriat local, în mod special pentru operatorii şi prestatorii din domeniile servicii turistice şi alte activităţi de agrement;
- Reînfiintare SGO BUŞTENI sub forma unui SRL în subordinea Primăriei;
- Diminuarea facturilor la Apă şi Salubritate; reanalizarea asocierii cu S.C HIDRO PRAHOVA S.A, sprijin pentru apometrizarea individuală a persoanelor fizice;
- Construirea de noi cartiere în BUSTENI;
- Modernizare şi realizare de drumuri în cartierele din BUŞTENI;
- Modernizarea ariilor pietonale din BUŞTENI, dealungul DN1 şi a Cartierului POIANA ŢAPULUI;
- Mobilier stradal implementat pe toate arterele de comunicaţie din localitate (bănci, coşuri de gunoi, etc.);
- Toalete publice în zona centrală şi în POIANA ŢAPULUI;
- Construirea unei arhitecturi peisagistice specifice zonei în BUŞTENI şi POIANA ŢAPULUI, dealungul DN1;
- Construire şi/sau darea în funcţiune a unui Centru de Primiri Urgenţe cu laborator autorizat şi internare de zi, în funcţie de metodologia Ministerului Sănătăţii;
- Fluidizare trafic DN1 la BUŞTENI prin implementarea de sensuri giratorii, semaforizare şi subtraversări pietonale;
- Program de Reabilitare imobile de patrimoniu local şi promovarea turistică a acestora;
- Promovarea culturii şi a artei prin Centrul Cultural “Aurel Stroe” ca unitate descentralizată cu buget propriu şi sprijin pentru celelalte instituţii de cultură din Buşteni – Muzeul “Cezar Petrescu” din Buşteni;
- Realizarea unui Festival de Folk cu tradiţie în BUŞTENI şi a unor activităţi culturale care să dea naştere titulaturii de “BUSTENI – Capitala de Vară a Culturii Române”;
- Înfiinţarea unui MUZEU a oraşului BUŞTENI.
Echipa B pentru Consiliul Local și ce oferă –
Sanatate Si Situatii De Urgenta
– centru medical integrat – farmacie cu program non- stop – echipa salvamont si pompieri – cabinete medicale in gradinite, scoli, liceu – locuinte de serviciu
Invatamant – Cultura – Culte – Sport
– modernizare si dotare institutii de invatamant – siguranta si conectivitate; digitalizare; locuinte de serviciu – modernizare institutii de cultura si biblioteci scolare – digitalizare – continuarea traditiei – ziua cadrului didactic si ziua copilului – Baza Sportiva De Nivel Olimpic; – Infiintare Sectii Sportive – Terenuri De Sport Pentru Toate Varstele
Social
– terenuri si locuinte pentru tineri (anl); – locuinte sociale – diminuare tarife utilitati, agrement local, transport local si parcari – abonamente de parcare pe timp limitat pentru locuitorii in zona pietelor – casa seniorilor; – continuarea traditiei: nunta de aur
Mediu.
– servicii de salubritate selectivă * curatenie iarna/vara pentru populatie • deszapezire * protejarea populatiei prin implementarea zonelor de deseuri securizate impotriva animalelor salbatice * cosuri de gunoi pe strazile adiacente
– peisagistica integrata si coerenta in toate cartierele * infintarea de parcuri in cartierul Cezar Petrescu si in Podul Zamorei *amenajari florale in toate cartierele • banci de odihna
– zona de agrement valea cerbului: • zona de agrement • parc thematic * zona de picnic • piste de biciclete • zona de popas montan
Infrastructura Si Conectivitate Urbana’
– modernizare retele apa, apa menajera, tratare – modernizare drumuri de acces, poduri si podete, iluminat stradal – fluidizarea circulatiei auto si pietonale: centura ocolitoare
- sensuri giratorii • semnalistica rutiera transbaiu * reamenajare parcari • supratraversari si subtraversari pietonale * transport local; – piata agro-alimentara in Poiana Țapului – conectivitatea cartierelor si zonelor de agreement
Administratie
– transparenta si comunicare; – digitalizarea serviciilor – comunicare, consiliere, consultanta, promovare si strategii – serviciul de analize: consultanta, strategii, consiliere,
– promovare si relatii publice in: economie locala • turism • mediu • cultura • sport • media • fonduri europene
Dezvoltare Economica Turism Antreprenoriat
– asociatia intercomunitara a oamenilor de afaceri • locuri de munca – oferta pentru investitori • facilitati pentru investitii • fonduri europene
Echipa C pentru Consiliul Local și ce oferă –
Reinfințăm Serviciul de Gospodărire Orășenească
Aducem inapoi, in subordinea Primăriei , Pârtia de ski Kalinderu și Parcările cu angajați din rândul nostru, al localnicilor.
Asfaltăm cu prioritate străzile care nu au văzut asfaltul niciodată, nicidecum străzi asfaltate in 3 ani de 5 – 6 ori.
Reamenajăm și să securizăm locurile de joacă pentru copiii nostri si să creem parcuri noi in cartierele Cezar Petrescu, Zamora, Piatra Arsă.
Diminuăm taxele și impozitele , prețul la apă, la gunoi , incă din prima lună după câștigarea alegerilor și să sprijinim intreprinzătorii locali mici și mijlocii prin relaxări fiscale.
Firmele locuitorilor vor fi implicate direct in reconstruirea și modernizarea Bușteniului
Atragem in Bușteni Investitori reali și potenți și să nu mai vindem Bușteniul la bucată.
Reevaluăm invățământul și atragem noi profesori in localitate prin acordarea de locuințe de serviciu.
Ușa primăriei va fi deschisă tot timpul pentru toți locuitorii , să puteți fi tratați cu respect, iar activitatea tuturor din primărie să fie transparentă. Să se termine odată cu favoritismele și nepotismele.
Realizarea Centru de Primiri Urgențe .
Echipa D pentru Consiliul Local și ce oferă –
Digitalizarea Primariei
Educatia Copiilor o Prioritate
Reteaua Electrica din oras prin subteran – ingropata
Centru Medical Integrat
Loturi de casa pentru tineri
Iluminat Public cu led In tot orasul
Locuri de joaca moderne
Prioritate 100% atragere fonduri Europene pentru proiecte de dezvoltare locala.
Sustinerea ,promovarea si finantarea activitatilor sportive in Orasul Busteni
Sustinerea tuturor cultelor religioasede pe raza orasului
Centru Seniori
Centru Agrement / Zona Picnic / pe Valea Cerbului
Infiintarea asociatiei oamenilor de afaceri din Busteni
Infiintarea Serviciului De Transport Urban
Reinfiintarea Serviciului De Gospodarie Oraseneasca
Mentinerea curateneniei in frumoasa noastra comunitate
Echipa E pentru Consiliul Local și ce oferă –
Ne dorim cu totii un ORAS MODERN; CURAT PROSPER.
Toate strazile vor avea iluminat stradal functional
Curatenia in oras va fi o certitudine Investitiile vor fi facute cu responsabilitate si transparenta
In tot orasul vor exista cosuri de gunoi
Parcurile si locurile de joaca vor fi o prioritate
Se va renegocia contractul cu Hidro Prahova — pretul apei
Spatiile publice destinate pubelelor / containerelor vor fi reabilitate si ingradite
Se va reinfiinta Serviciul Public de Gospodarire
Va exista o zona de picnic, special amenajata, pe Valea Cerbului
Vor exista toalete publice funclionale
Centru medical si UPU in Casa Romano-Franceza
Studiu peisagistic implementat
Echipa F pentru Consiliul Local și ce oferă –
Centru de primire urgențe
Reînființarea ADPP
Curățenie
Îngroparea cablurilor electrice
Fluidizarea traficului pe DN 1
Sustinerea ,Promovarea si finantarea activitatilor sportive in orasul Busteni
Echipa G pentru Consiliul Local și ce oferă –
- Mereu la Primărie, fără concediu. Servicii locale ale Primăriei complet digitalizate. Asistență permanentă din partea Primăriei pentru persoanele vârstnice sau cu dizabilități. Dialog cu cetățenii și dare de seamă la fiecare 6 luni cu privire la proiectele pe care Primăria le are în derulare și stadiul acestora.
- Un Centru de Primiri-Urgențe. Toți credem că suntem din fier, dar uneori viața, vârsta… ne dovedesc limitele. Ne propunem să atragem un medic pediatru, pentru viitorul nostru, copiii. Un medic cardiolog pentru bunicii și părinții noștri. Și un alt specialist în boli interne. Visez la un spital al orașului nostru, dar până atunci, pentru a ne asigura că facem totul pentru a ne proteja cetățenii, vom lua toate măsurile pentru a asigura serviciul medical de urgență al orașului cu un elicopter pentru a transporta pacienți cu nevoi speciale. Pentru că toți sunteți speciali!
- Sigur că da! Putem astupa găurile din asfalt așa cum ne astupă unii vocea cu măști! Sigur, putem schimba becuri prin Bușteni ca să umplem buzunare galben albastre. Asfaltarea, gunoiul și iluminatul public sunt însă chestiuni de rutină într-o administrație logică. În România normală a unora scăpăm din vedere, din păcate, proprietatea termenilor. Ele nu sunt lucruri de laudă decât dacă ești “chelner de bacșișuri mici”, după cum zicea un mare prahovean. Bușteni nu va fi un oraș faimos și bogat până nu va avea un domeniu schiabil de nivel mondial! proiectul managerial este gata. Valoarea investiției ar urma să depășească 500 de milioane de euro pentru 50 de km de pârtie. Prin comparație, întreaga infrastructură de schi de pe Valea Prahovei este în jur de 30 de km. Colegii și profesorii de la Facultățile de Construcții și Arhitectură ne așteaptă. Sunt dornici să fie parte din ceva grandios. “Bușteni Ski Resort” este visul nostru, al tuturor cetățenilor acestui oraș frumos. Pariez că este și dorința multor români pasionați de sporturi de iarnă. Vom avea probabil probleme cu ONG-uri neocomuniste, dar am încredere că judecătorii acestei nații au curaj și viziune. Trebuie să avem curajul să sperăm că putem fi fericiți, la noi acasă!
- Dumnezeu a lăsat oamenilor din Bușteni un aer extraordinar și un peisaj din povești. Din păcate, avem probleme serioase cu un alt element esențial al vieții: APA. Viitorul însemna soluții complete de utilizare a substanței vitale într-un circuit, prin promovarea *managementului durabil al apei.* România nu şi-a îndeplinit angajamentele asumate prin Tratatul de Aderare la UE privind calitatea apei destinată consumului uman şi privind colectarea şi epurarea apelor uzate în aglomerările cu peste 2000 de locuitori, în ciuda eforturilor depuse şi sprijinului financiar important din perioadele anterioare (POSM 2007-2013 şi POIM 2014-2020). Ne amintim ce am votat atunci și avem răspunsul. Din nou, din păcate. Nevoia de investiţii pentru *conectarea populaţiei la sisteme de alimentare cu apă conforme* şi pentru *asigurarea de sisteme de colectare şi epurare a apelor uzate* din aglomerările rămase este încă foarte mare. Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă în Bușteni, concomitent cu deschiderea unei stații de epurare sunt cerințe imediate pentru administrația următoare.
- Vom trece la fapte imediat. Concret, vom digitaliza la maximum serviciile primăriei. Mai ales pe cele care au caracter de periodicitate sau de predictibilitate: plata taxelor locale, obținerea de certificate fiscale sau adeverințe. Și așa mai departe. Primăria va institui un serviciu mobil de asistență pentru persoanele care din motive sociale sau medicale nu pot accesa serviciile primăriei. Pe scurt, angajați ai primăriei se vor deplasa, cu programare sau notificare și vor oferi asistență celor care din diferite motive nu pot accesa aceste servicii. Digitalizarea unei comunități reduse, de tip Bușteni, nu ar trebui să fie totuși o misiune imposibilă. Vom crea un portal al orașului Bușteni în care se vor găsi, updatate la minut, toate informațiile de interes public pentru locuitorii orașului sau pentru cei care află temporar în Bușteni: date despre starea vremii, servicii publice, servicii medicale, programul acestora, dare de contact ale diferitelor autorități publice (Primărie, Ambulanță, Poliție, Pompieri, Salvamont etc), date despre trafic (live și estimativ), date despre disponibilitatea locurilor de cazare, calitatea apei potabile, entități aflate sub sancțiuni, avertizări ale ISU și așa mai departe. Avem în minte crearea unei aplicații, disponibile pe Android și IOS numită, de exemplu, Bușteni CityApp, care se va dezvolta permanent și care să poată fi descărcată gratuit de către toți doritorii, dar care să fie de maximă utilitate cetățenilor orașului.
- Fără îndoială, turismul este o activitate importantă pentru locuitorii din Bușteni. Ea va trebui consolidată și dezvoltată masiv în anii care vin. Dar nu trebuie uitat că veniturile din turism sunt direct proporționale cu puterea de cumpărare a populației și cu investițiile masive pe care guvernul ar trebui să le facă în infrastructură. Între timp, administrația locală trebuie să gândească soluții ALTERNATIVE pentru dezvoltarea unei zone sau a unei regiuni. Până acum, în Bușteni abordarea a fost una complet lipsită de viziune. S-au vândut sau s-au “prăduit” terenuri, în beneficiul unora pe care ne temem să îi arătăm cu degetul deși îi cunoaștem cu toții, și așteptăm nervoși turiști la sfârșit de săptămâna, cu dorința nu foarte ascunsă de a-i convinge pe aceștia să se mulțumească cu puțin, dar să plătească la nivel de Monaco. Alții s-au căpătuit cu suprafețe de teren pe care nu au ridicat nimic, dar doresc să le vândă de parcă ar fi în centrul Manhattanului, pe Wall Street. O soluție economică alternativă o reprezintă industria IT. Avem în plan proiectarea și dezvoltarea a doua Centre de Cercetare și Inovare în Software și Hardware. În plus, o hotărâre de Consiliu Local ar trebui să ofere facilități pentru firmele de IT care deschid sedii în Bușteni și au minim trei angajați (măcar cu domiciliul flotant în Bușteni). Primăria ar trebui să concesioneze terenurile pentru ridicarea celor două Centre, pentru, să zicem, 20 de ani. Dacă vom insista pe Cercuri de Informatică pentru copii, o tabăra internațională de informatică și un concurs internațional de IT, sunt convins că vom fi pus bazele unui sector alternativ care va aduce venituri considerabile la bugetul local, dar va genera și o supertehnologizare a tuturor serviciilor publice din Bușteni și din Prahova!
Echipa H pentru Consiliul Local și ce oferă –
–Accesam fonduri europene
–Construim Centrul MedicaL Integrat
–Infiintarea serviciului de gospodarie al orasului
-Demersuri pentru aprobarea construirii de locuinte pentru tineri si nu numai.
-Implicare in realizarea centurii rutiere a orasului Busteni
-Reamenajarea partiei de schi din zona Ferastrau
–Reducerea pretului apei potabile
-Rezolvarea problemelor persoanelor din cartierele orasului, eficientizarea lor
–Modernizarea infrastructurii orasului Busteni
-Repararea drumului de acces- rampa de gunoi din Piatra Arsa
–Infrastructura Poiana Tapului si aspect peisagistic
-Stoparea demolarii unor cladiri considerate neeficiente si relocarea destinatiei loc.
-Amenajarea drumului de accesla blocurile de locuinte din Ferastrau
–Amenajare locuri de joaca pentru copii in zona Victoriei si C. Petrescu si modernizarea celor existente
-Amenajarea canalului colector din zona Telecabinei, Al. Silva
–Modernizarea spatiilorde colectare a gunoiului menajer
-Eficientizarea activitatilor curente ale administratiei locale
-Amenajarea si intretinerea potecilor montane spre Cascada Urlatoare- plecare din Busteni si plecare din Poiana Tapului, precum si spre cabanele turistice din zona
-amenajarea pe str. Telecabinei a unui bazaar cu suveniruri turistice
– amenajarea si intretinerea strazilor din cartierele Zamora, Poiana Tapului si Piatra Arsa.
-activitatii cultural-artistice si sportive din scoli si la nivel de oras
-Implicarea in rezolvarea situatiei ursilor gunoieri
Echipa I pentru Consiliul Local și ce oferă –
Imbunatatirea nivelului economic, social si de mediu, sa putem convietui intr-un ORAS EUROPEAN MODERN, CURAT SI SIGUR SI NU CA intr-un BAZAR prin corectitudine si profesionalism
- infiintareaa unui punct sanitar de tip SMURD,
- Reducerea pretului la apa potabila.
- Sprijinirea in continuare in a tuturor lacasurilor de cult
- Pastrarea intactă a Vaii Cerbului
- Demersuri la instituiiile stat abilitate și sprijin local pentru construirea a 2 pasaje subterane in centrele aglomerate.
- Accesarea de proiecte in turism, califcarea și recalificarea- tinerilor
- Atragerea de finanțari prin programe europene (fondul Social European, POCA) sau guvernamentale,
- Acordarea unor facilitati agentilor economici pentru a investi “idea de a crea noi locuri de munca” in diverse domenii : prelucrarea lemnului, mobila& confectii tricotaje, reparatii aparatura de uz casnic, IT;
- Reactivarea unei crese pentru babelusii – Demersuri
- Achizitionarea de toalete publice si amplasarea lor in toate cartierele orasului
- Preluarea parcarilor in subordinea Consiliul local
- Continuarea construirii de blocuri ANL si sociale. prin programe guvernamentale
- Continuarea reabilitirii si asfaltării unor strazi uitate sau neterminate
- Incurajarea extinderilor in turismului și cresterea calitații serviciilor in locuintele particulare, pensiuni:
- Identificarea si acordarea de terenuri tinerilor pana in 35 de ani in vederea construirii de locuinle
- Profesionalizarea personalului din administratia publica si depolititarea ei pentru a deveni o activitate competentă, reprosabila, aptă sa ofere servicii publice de calitate
- Igienizarea zonelor limitrofe, intretinerea spatilor verzi
- Crearea de noi facilitați de petrecere a timpului liber pentru toate virstele: club pensionari, spectacole in aer liber, intreceri sportive.
- Perfectionarea si specialirarea serviciilor de Politie Locala,
- Realizarea si completarea retelelor de utilitati in special canalitari in zone limitrofe
- Nu in ultimul rind, atragerea de fonduri de care vor fi cheltuite integral in mod efcient si transparent pentru binele bunastarea tuturor cetatenilor .
Echipa j pentru Consiliul Local și ce oferă –
Viitoarea STRATEGIE (consultare, analiza-diagnostic, stabilire prioritati, plan de actiuni , dezbaterea nevoilor de proiectare si implementarea cerintelor cetaltenilor si ale tuturor stake-holder-ilor din Busteni, se va realiza pe baza consultarii microcomunitatilor iar masurile vor fi luate in cadrul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Busteni, fare a exclude proiectele incepute. Credem in documentele strategice rezultate in urma unor dezbateri ample cu toti partenerii orasului Busteni, credem in parteneriatele lice private, credem intr-o administratie bazata pe calitate
ECONOMIE, BUGET VENITURI – CHELTUIELI, TURISM, DOMENIU PUBLIC – Elaborarea proiectului de buget venituri/cheltuieli local in functie de STRATEGIA APROBATA, pe prioritati si politici fiscale urmarind eliminarea totala a risipei in paralel cu acordarea de facilitati fiscale (reduceri de taxe si impozite) pentru investitiile facute de localnici si firme cu capital local;
Realizarea unui ghid turistic local/ microregional pentru ca noi am inteles ca numai cunoscand putem pretui valorile naturale si antropice ale locului, ale destinatiei turistice BUSTENI;
– Punerea in valoare a circuitelor urbane/a traseelor turistice si a tuturor obiectivelor de atractie ale UAT Busteni prin aplicatii GP QR-code, indicatoare si prin harti;
– Implementarea unui program de parteneriat intre agentii economici si administratie, ultima cu rolul integrator si de consiliere;
URBANISM, LUCRARI, MONUMENTE – PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila) initiat in anul 2015 sä fie dezvoltat; – Transport local de persoane (elevi, batrani, turisti, salariatii zonei industriale); – Piste de bicicleta, zone de promenade, zone de belvedere, prin concurs de solutii; – Transformarea pasajelor supraterane in pasaje subterane. dezvoltarea circulatiei ale intre zona industriala Piatra Arsa și Centru.
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA, INVATAMANT, SANATATE, SOCIAL, CULTURA, SPORT SI ECOLOGIE. – infintarea “Departamentului de Prognoze, Analize, Proiectare si Accesare Fonduri Nerambursabile (fonduri Structurale Europene, granturi SEE-Norvegiene, programe PNDL, etc) – Reducerea birocratiei si a poverilor administrative; – Digitalizarea relatiei mediu de afaceri – administratie; – Promovarea tehnologiilor de obtinere a energiei curate – actiunea “acoperis = sursa de energie”; – Stimularea consumului de Ia agentii economici locali prin parteneriate Ia nivel local inre producatori si companiile de turism; – Parteneriate cu CJ PH, CNI, administratia publica centrala, fonduri ESI pentru amenajarea infrastructurii de agrement, drumuri turistice, MTB catre objective turistice; – Mini-statii de epurare subterane si instalatii de canalizare; – Dezvoltarea infrastructurii sist local de colectare reciclare de orice nature;
——————
Cam acestea sunt toate ofertele electorale, ce-i drept mai apare câte ceva in funcție de ce se mai identifică in teren in timpul vizitelor electorale, insă …
In sinteză, pentru că va fi un Consiliu Local ”colorat” va trebui să decidem pe cine punem ștampila cu VOTAT,atât la funcția de primar dar și la posibilul viceprimar cât și pe echipa care poate să facă, nu numai să promită pentru a se putea realiza de fapt ceeace ne dorim noi.
”Să facă nu numai să promită” nu are conotație politică deoarece in toate ofertele electorale am regăsit această frază.
Dacă ati ajuns până aici inseamnă că vă pasă, că vreți să fiți informați.
Acum haideți să vedem cum este cu capacitatea de implementare,de realizare a ceeace s-a prezentat, nu neapărat promis.
La o privire mai atentă, putem vedea că prioritar este domeniul sănătății.
In Bușteni, toți ne dorim un Spital, centru medical, UPU, Smurd cabinete medicale, medici de familie performanți și măcar o farmacie non stop
Unii dintre candidați in oferta electorală propun o instituție medicală de la zero, alții o adaptare in altă sau alte locații și este bine și sper ca indiferent de ce echipă va ieși să pună umărul, unii să construiască de la zero iar ceilalți să inființeze temporar pentru perioada construirii, nu un singur centru UPU –SMURD ci trei.
Dar cine spune că rezolvă una dintre cele două probleme are expertiză pentru așa ceva ?
Deci haideți să vedem câte echipe de consilieri conțin medici , asistenți medicali, sau farmaciști, nu neapărat pe posturi eligibile, adică in primii 15.
Deja, numărul echipelor s-a cam redus și rămân doar 5 din cele 10 oferte.
Acum, să vedem, in oricare dintre soluțiile găsite pentru serviciile medicale, dacă avem personal calificat care să deservească aceste activități. Avem? Nu avem! și atunci cum facem?
Păi prin două metode, una , prin adaptarea invățământului din localitate și punerea la dispoziție de locuințe de serviciu.
Care sunt echipele care au in componență persoane calificate profesional in invățamânt ?
Din cinci echipe rămănem cu 4!
Si incă nu am trecut nici măcar de primele două aspecte care sunt parte a administratiei, respectiv Sănatate și invățământ.
Acum, dacă mai incercăm să facem referire la Bugetul local și la resursele bugetare proprii ale Bușteniului, la datoria publică și la gradul de indatorare, vom avea o surpriză extrem de mare, rămân in competiție doar 3 echipe sau formațiuni.
Dacă continui cu această analiză cred că intrezăriți rezultatul și deja m-am plictisit de etichete.
Aminteam la inceputul articolului despre postul de viceprimar, in principiu locul 2 al fiecărei echipe câstigătoare și locul 1 al fiecărei echipe de pe locul 2 cu care se poate realiza o majoritate in caz că cei care ies nu o au.
Să analizăm locul 2 al fiecărei echipe !
Apoi să analizăm dacă echipele sunt formate din profesionisti in domeniile de acțiune ale administratiei respectiv invățământ, cultura, sănătate, mediu, sport, social, fonduri guvernamentale si europene ! GREU !
Totuși, foarte puțini dintre dvs. ați ajuns până aici . Cei care nu au ajuns, vor vota cu inima sau cu patimă, sau cu egoism, se vor duce la vot și vor vota și după 4 ani vom zice că am trăit cum am votat , asta dacă am fost la vot , pentru că dacă nu am fost atunci suntem ipocriți.
Cam așa ar trebui să ne informăm, să-i ascultăm pe toți ce au de spus si prezentat și să votăm in consecință, să ieșim la vot și să legitimăm, până la urmă cu capul sau cu inima.
Din cauza diferitelor tipuri de prezentare neunitare ale candidaților se poate să se fi strecurat anumite greșeli de ortografie . Am verificat cât am putut insă este complicat.
Vă mulțumesc pentru ințelegere
Eu merg la vot!
___Vizualizari 435