Se zice ca ”noaptea ca hoții” se votează legile in actuala legislatură, că se fac ”mânării”, ”invârteli”, etc . In cazul nostru , la Bușteni, se contrazice această ”zicală”, NOI VOTĂM ZIUA!
De 12 ani, Bugetul Local al Orașului Bușteni se tot votează la Centrul Cultural, anunțat pe avizierul Primăriei, pe avizierele publice, pe site-ul Primăriei, in mod transparent, pentru a se permite ”celor interesați” să ia parte la DEZBATEREA PUBLICĂ A BUGETULUI.
Acum, nu zic că erau ”prea mulți interesați”, dar se păstra măcar ideea de transparență, liberă informare, dreptul la opinie. Ca să mă exprim un pic mai direct, nici măcar Emanoil Savin nu se ferea de cetățean iar la acest capitol RESPECTA legea 215. Ce-i drept, foarte mulți se fereau să se facă văzuți și de cele mai multe ori nu venea nimeni cu nicio propunere, dar, uneori, macar, câte un cetățean mai zicea ba de apă, ba de becuri, ba de gropi, ba de gunoaie … d-astea de-ale ”obștii” și de cele mai multe ori se rezolvau o multitudine de probleme cetățenești punctuale.
La inițiativa domnului VicePrimar și a d-lui Chirițoiu, cel puțin in mandatul 2016 – 2019, cu două zile inainte, TOATE COMISIILE se intruneau și dezbăteau bugetul, asta ca să nu ne prezentăm in fața cetățenilor ”aiurea in sală” . Și ieri s-a intâmplat la fel, ne-am intâlnit, am analizat, s-a venit cu propuneri, cu modificări, cu intrebări, cu răspunsuri din partea angajaților administrației.
Așadar, totul in regulă, transparent, discutat, avem habar despre cum se vor cheltui banii, cum ii producem, ce investiții se vor face, ce investiții nu vom face .
In mod ciudat, Primarul ales nu a participat la ”Dezbateri”, cu toate că ”Bugetul”, este in principiu unealta lui de lucru cea mai importantă și care-i cade in atribuțiile de ”realizare și intocmire”.
Să zicem că noi, Consilierii Locali , am luat-o ca pe o lipsă motivată, că poate că avea ceva de făcut mai important, pentru oraș și n-am luat-o ca pe o ”sfidare” .
Hai, noi ca noi, dar CETĂȚENII ORAȘULUI BUȘTENI ?
IN SALA DE ȘEDINȚE A PRIMĂRIEI ????
Capacitatea sălii este de 25-30 persoane! 14 Consilieri, un Secretar, un Primar ales, un City manager, un Director Financiar, un inspector de Achizitii, unul de Mediu, unul Comercial, unul de la Asistenta sociala, unul de la Cadastru, unul de la Poliția Locală, doi de la Secretariat, unul de la Turism, unul sau doi de la ITL, unul de la Salvamont , unul de la ISU, păi deja trebuie să ne oprim aici și dacă mai avem și ”persoane interesate”, va trebui să ne ținem in brațe!
Deci, d-aia zic eu, că mai trebuie și ” un pic de organizare administrativă”. Cu toate că, s-ar putea să fi realizat dl. Primar ales, că el este ”suprem”, cel mai cel”, mai tare chiar ca ”unu” și că este și cel mai iubit și este de fapt prost ințeles de mine, pentru că el , de fapt are acordată ”increderea cetățeanului care l-a ales”.
Prin urmare, pentru că toată lumea din Bușteni are incredere deplină in dl. Primar ales și nimeni nu a avut vreo propunere la Bugetul pe 2019, care in mod transparent a fost afișat NUMAI pe șite-ul oficial al Primăriei, deoarece toată lumea are calculator sau telefon inteligent și e cu ochii zi de zi pe acest site, nu vă voi mai plictisi nici eu cu datele din acest Buget, nici cu Investițiile care se vor realiza in 2019 și chiar in 20 20 .
La sfârșit de articol, ca nu cumva să creadă domnul Primar ales că doar vreau ”să-i stric imaginea” , țin să-i mulțumesc că a ținut cont de ”părerea mea” și a dispus demolarea ”căbănuței ilegale” din Valea Cerbului.
Au mai rămas incă ”ințărușările” dar acum am priceput de ce , dar vă voi spune intr-un articol viitor cum , se pare că ”ințărușările ” sunt legale, și cu chitanțe achitate … sau cel puțin așa se zvoneste, insă cum eu nu plec urechea la zvonuri o să scriu ”cu materialul clientului”.
Notă:
Acest articol este scris de pe calculatorul personal , la fel ca toate articolele din 2012 până in ziua de astăzi, nicidecum pe cel pus la dispoziție de Primăria Bușteni Consilierilor Locali in anul 2016. Folosirea termenului ”cu materialul clientului” se pare că a fost PROST ințeles 🙂 .
Acum nici nu știu ce să zic la final, pentru că de obicei , la fiecare ședință pe care o anunț scriu :
Publicarea ordinei de zi a ședinței o fac in baza Legii 215/2001 actualizată, conform Art 39, alin 3,5,6 și 42 alin. 7.
Materialele au fost puse la dispoziția consilierilor locali conform L 215, art. 39, alin 3.
Dacă aveți propuneri, puncte de vedere sau sesizări mi le puteți lăsa la Comentarii ( public) sau in secțiunea contact ( privat ).
Ședința este PUBLICĂ și pot participa toate persoanele interesate.
Legea nr. 52 din 2003, privind transparența decizională in administrația publică, SECTIUNEA a 2-a ,Dispozitii privind participarea la procesul de luare a deciziilor, Art. 8: Persoana care prezidează sedința publică oferă invitaților si persoanelor care participă din proprie inițiativă posibilitatea de a se exprima cu privire la problemele aflate pe ordinea de zi.
Cu stimă, Consilier Local – Virgiliu Cristian ACHIM
Dar in acest caz, cum spuneam, văd că toată lumea-i informată.
Totusi, o intrebare, la care v-aș ruga să im răspundeți, ori aici la comentarii, ori pe FB:
CARE ESTE ADRESA SITE-ULUI OFICIAL AL PRIMĂRIEI BUȘTENI?
___Vizualizari 379
http://Www.orasul-busteni.ro,insa,urmarind paginile dv primim informatii reale din spatele gardului vopsit.Multumesc.