A venit sezonul călduț, a apărut oarece relaxare, se întâmplă lucruri, uneori bune, alte ori rele, însă, totodată s-a trecut de la ”gândirea pozitivă” ”lasă-l pe Corbu să-și rupă gâtul” la una și mai ”pozitivă” , cumva , ”să-l împingem să-și rupă gâtul” !
Că dacă tot nu există experiență administrativă in rândul aleșilor, mai există și o presiune a tastaturii facebuciste, iși dă toată lumea cu părerea ,atacul la persoană este mai nou ”dialog” iar ”înregistrările ambientale” inundă internetul, de ce să nu băgăm orașul in colaps.
Nu contează că există niște legi, niște coduri administrative, niște regulamente de funcționare, niște bugete aprobate, nu, contează doar șă iasă circ !
Pe 31. mai 2021, in sala de ședințe a CPPI va avea loc , incepând cu orele 14.00 ședința ordinară a CL Bușteni, pentru luna mai, pe care o regăsiți mai jos, după care veți regăsi și comentariile mele pe marginea acestei ședințe, sau ”ordine de zi” .
In primul rând observ că actuala administrație continuă să-și respecte seniorii și ce avem noi , poporul, mai de preț, adică familia și părinții.
Anul trecut, in perioadă de pandemie, pentru că nu cred că s-a dorit să se organizeze ”cinstirea” a 50 de ani de la constituirea familiilor, acest eveniment a fost ”abrogat” , dorindu-se a fi reinițiat prin august 2020, in mijlocul Campaniei electorale, dar … fiind ilegal … a rămas abrogat.
Anul acesta, 2021, Primarul orașului Bușteni a reinițiat evenimentul tradițional :
Acest subiect va fi dezbătut la punctul 16 pe ordinea de zi .
In mandatul pe care l-am avut in perioada 2016 – 2020 , din cele 54 de ședințe ordinare și incă vreo 100 extraordinare sau de îndată la care am participat, doar 3 (trei) au avut materialele de ședință ”beton”. In rest, întotdeauna, au existat lipsuri sau incălcări ale legii, mai mari sau mai mici, insă niciodată nu am considerat că aceste incălcări au fost făcute cu ”rea credință”, ci poate din neștiință, neprofesionalism, grabă sau uneori din prostie.
Pe această ordine de zi insă regăsesc două puncte care , pe mine cel puțin, mă duc cu gândul la neprofesionalism și rea credință.
Mă refer aici la punctul 14 … ” Aprobarea unor măsuri de îmbunătățire a actului de transparență decizională prin transmiterea in direct video și audio a ședințelor CL Bușteni ” … acest punct este introdus pe ordinea de zi ca o invitație la ”circ și panaramă” !
LEGEA nr. 52 din 21 ianuarie 2003 (*republicată*)privind transparența decizională în administrația publică*) zice la Articolul 12:
(1) Autoritățile publice prevăzute la art. 4 sunt obligate să elaboreze și să arhiveze minutele ședințelor publice. Atunci când se consideră necesar, ședințele publice pot fi înregistrate.
(2) Înregistrările ședințelor publice, cu excepția celor prevăzute la art. 7, vor fi făcute publice, la cerere, în condițiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare.
Pe urmă, Codul Administrativ, sau OUG 57/2019 spune la articolul 138
Desfăşurarea şedinţelor consiliului local:
(1) Şedinţele consiliului local sunt publice.
(2) Caracterul public al şedinţelor consiliului local este dat de:
a) accesul celor interesaţi, în condiţiile legii, la procesele-verbale ale şedinţelor
consiliului local;
b) accesul celor interesaţi, în condiţiile legii, la proiectele de hotărâri, la hotărârile
consiliului local, precum şi la instrumentele de prezentare şi de motivare a acestora;
c) posibilitatea cetăţenilor cu domiciliul sau reşedinţa în unitatea/subunitatea
administrativ-teritorială respectivă de a asista la şedinţele consiliului local şi/sau de a le urmări pe internet, în condiţiile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local.
Așadar, acest proiect de hotărâre nu are de-a face nici cu legea transparenței, nici cu Codul administrativ, ci , mai curând cu presiunea și șantajul din spațiul ”public” facebucist ”
supus dezbaterii numai dacă este însoţit de:
a) referatul de aprobare, ca instrument de prezentare şi motivare, semnat de iniţiator;
b) rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al
primarului;
c) avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate ale consiliului local;
d) alte documente prevăzute de legislaţia specială.
(9) Secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale asigură îndeplinirea condiţiilor de la alin. (8) şi aduce la cunoştinţa consiliului local cazul neîndeplinirii acestora înainte de adoptarea ordinii de zi.
(10) Rapoartele şi avizele prevăzute la alin. (8) trebuie întocmite în termenul prevăzut la
alin. (5), dar nu mai târziu de 30 de zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse pentru a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local.
___Vizualizari 611
Domnule Achim, în primul rând Consiliul Local ar trebui să emită în limitele Codului Administrativ și aici mă refer la transparența decizională ce se reflectă doar prin conceptele personale a primarului Mircea Laurențiu Corbu.
Referitor la Proiectul de Hotărâre ce urmează a fi dezbătut și supus aprobării în ședința de luni 31.07.2021, am trimis un amendament domnului Consilier Valentin Codescu cu rugămintea să-l citească la punctul 14 de pe ordinea de zi (păcat că nu am posibilitatea să atașez mesajului, documentul la care fac vorbire).
Consider că este inadmisibil ca un grup de consilieri mai mult sau mai puțini experimentați în ale administrației publice, în frunte cu primarul, să sfideze cu nonșalanță obligațiile legale și aici mă rezum expres la dispozițiile art. 138, alin 2 litera c) – Codul Administrativ, cu precizarea reiterată: Consiliul Locala are dreptul de a emite în limitele Codului Administrativ, sens în care proiectul criticat (punctul 14), poate fi dezbătut și aprobat într-un alt proiect, pentru a fi implementat în Regulamentul de Organizare și Funcționare a Consiliului Local Bușteni (dacă există așa ceva?!).
Însă până atunci rămâne valabil art. 138, alin 2 litera c) – Codul Administrativ prin care legiuitorul a precizat expres obligația autorităților locale de a transmite și drepturile cetățenilor de a urmări Ședințele de Consiliu pe internet.
Iată de ce, după caz, nerespectarea acestui amendament va atrage după sine plângere penală
împotriva președintelui și contestarea integrală a ședințe, ca și în cazul consilierului Popescu
Cezar Georgian cercetat în dosarul penal nr. 362/P/27.05.2021, pentru abuzurile comise în calitate
de președinte în ședința prezidată la 26.04.2021.
Pe înțelesul tuturor (primarului și consilierilor), în particular nu am nimic cu nici un consilier local sau cu prietenul meu Mircea Laurențiu Corbu, nu însă când vine vorba de atribuțiile legale în calitate de
demnități publice!
Orice abatere de la legislația în vigoare și în special, orice încălcare a obligațiilor prevăzute în Codul Administrativ de către primar și Consiliul Local, va atrage după sine blocarea activității decizionale la nivelul orașului Bușteni, până la soluționarea contestațiilor printr-o Hotărâre definitivă pronunțată de instanței de apel – Contencios Administrativ.
Gânduri bune tuturor buștenarilor cinstiți!