Feeria luminii stinse, taxe locale mărite și ședință de Consiliu Local la Bușteni

Cu scuzele de rigoare pentru intârzierea cu care scriu despre Ședința de Consiliu Local de mâine, cu toate că am impresia că va fi azi dacă citiți acest articol in data de 18.12.2018. Mai bine totuși mai târziu decât niciodată, dar oricum v-am anunțat de vreo două zile că va avea loc.

Voi incepe de această data ca in titlu, pentru că, „având un pic de timp” să fac o tură prin urbe, am observat, pentru a XVII-a dată ( au trecut 17 zile de când s-a aprins ”feeria Bușteniului” ), ce frumos este iluminat festiv Orașul Stațiune Turistică de Interes Național Bușteni, stațiunea FĂRĂ ”placuțe de inmatriculare” de stațiune turistică de interes național, fără Centru Național de Informare Turistică autorizat, fără măcar un compartiment in organigrama Primăriei de Informare Turistică, fara vreo participare in ultimii 5 ani la vreun Targ de Turism, fără, fără, fără … dar cu ”figuri mărețe”. 

Poiana Țapului, cartier al OSTINB ( Oraș Stațiune Turistică de Interes Național Bușteni ), pe când era localitate de sine stătatoare, prin 1921 parcă, era stațiune climaterică, inaintea așezării industrializate Bușteni, care și acum ”continuă dezvoltarea”. 

Acesta este ”feericul iluminat festiv„  pentru perioada sărbătorilor de iarnă 2018 – 2019 . mulțumesc pe acestă cale celor 18 persoane din Poiana Țapului, care m-au votat pentru funcția de Primar in 2017, față de cei 300 care au votat ”continuarea dezvoltării”, cum era ? … ”Indrăznește să crezi! ” . Incă una …

Am observat că de fiecare dată când scriu câte ceva ”de rău” majoritatea cititorilor in injură pe fostul Primar, DR. Ec. Emanoil Savin și-l fac ( cu uk ), ”marionetă” pe actualul Primar, Dl Ghiță Irinel.

Cu părere de rău, sau de bine, că nu prea imi ințeleg sentimentul,  trebuie să vă contrazic, Savin NU mai conduce orașul, nici măcar din umbră ci actualul Primar CONDUCE.

Spre exemplu, vă aduceți aminte că prin lege primarul acordă audiențe ? Și al nostru, in fiecare joi… de mai apoi… 

Prin propriile decizii, ii pune la punct pe toți, chiar și pe Senator”, până și acestuia, pentru eficientizarea activităților economice și a cheltuielilor i-a tăiat ”fastul” parcului din fața porții din cartierul Zamora …

In partea de Nestor Ureche sau Trestia cum i se mai spune și la Silva nu am putut face poze, pentru că pe Trestia nu e parc iar la Silva era prea intuneric.

In rest, adică pe cei 300 de metri de la Coștila până la Biserică știți:

Mai departe in acest articol , cu clișeul … ”

Ca in fiecare lună, anunț Ședința Publică Ordinară a C.L. Bușteni, ordinea de zi și cum votez la Proiectele de Hotărâre.

Această ședință va avea loc Marți, 18 decembrie 2018, incepând cu orele 14.00 , in sala de Consiliu și vor fi supuse aprobării aproximativ 9 Proiecte de Hotărâre.

In această ședință nu vom mai vinde terenuri că nu prea mai avem.

Ordinea de zi și votul :

Nr.13035/12.12.2018

       I/A/8

 

CATRE,

Dl Consilier

Achim Virgiliu Cristian

 

In conformitate cu Dispoziţia nr.306/12.12.2018  se convoacă Consiliul Local în şedinţă ordinară în data de 18.12.2018  ora 14ºº, ˚˚ în sala de şedinţă a Primăriei, cu următoarea ordine de zi:

1.Aprobarea  procesului  verbal din  data de 28.11.2018.  – Pentru

2.Proiect de hotarare privind aprobarea scoaterii din functiune si casarii mijloacelor fixe detinute de catre S.C Blank Corner S.R.L, ca urmare a inventarierii patrimoniului orasului Busteni. – Pentru

3.Proiect de hotarare privind aprobarea pretului de pornire in licitatie in vederea vanzarii masei lemnoase rezultata din taierea vegetatiei forestiere din UP I Caraiman,u.a.15B,16,17D,18E,F,G. – Pentru

4.Proiect de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale si altor taxe asimilate acestora, pentru anul 2019.  Pentru cu multe amendamente

5.Proiect de hotarare privind anularea unor creante fiscale mai mici de 40 lei aflate in sold la 31.12.2018. – Pentru

6.Proiect de hotarare privind aprobarea acordarii unui numar de 5 (cinci) burse speciale pentru elevii din ciclul liceal de la Colegiul “Ion Kalinderu” Busteni pentru anul scolar 2018-2019.- Pentru

7.Proiect de hotarare privind aprobarea  majorarea tarifelor practicate in sezonul 2018/2019 la Domeniul Kalinderu Busteni. – Pentru

8.Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli. …?

  1. Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei de Asistenta Sociala a Orasului Busteni. ?

10.Intrebari, interpelari, petitii si informari .

 

  1. 1. Informare privind Raportul de audit nr. 11276/29.10.2018, al Curtii de Conturi.

 

SECRETAR,

Jr. Negutescu Liliana

La ultima intâlnire cu colegii din Consiliul Local dar și cu Primarul, stabilisem ca pentru punctul4, Taxe și Impozite, fiind un punct de interes deosebit, să ne vedem cu măcar o zi inainte și ”să ne batem, injurăm, etc, dar la final să iasă ceva bun pentru oraș”, mai ales că sunt Președinte de Ședință și așa a fost 🙂 , am primit materialele astăzi la ora 15.30 !!! … așa că, se vor vota taxele ”marca PSD – continuam dezvoltarea” pentru că ei sunt majoritari , adică, țineți-vă bine:

  • 10% taxe marite pentru imobile si terenuri persoane fizice
  • 30% taxe mărite pentru persoane juridice
  • taxarea fiecărei camere de inchiriat ( hotel, motel, pensiune, vilă, etc ) cu 2% din tariful de cazare / zi
  • Introducerea taxei de promovare turistică
  • Creșterea taxei de autorizare/reautorizare pentru transportatorii 4×4 de la 150 lei la 500 lei
  • Taxa specială de salubrizare pt persoane fizice si juridice ( 3000 lei / lună )
  • 25% din incasări pentru ”automate alimentare si cafea”

… și incă vreo 20 de majorări …

Si toate acestea pentru ”că se poate!”

Un punct interesant, pe care nu am voie incă să-l fac public este Raportul Curții de Conturi, super material, dar nefiind campanie 🙂 .

Votul meu nu este necesar să coincidă cu avizul Comisiei 3 și se mai poate modifica, in caz că, amendamentele de factură juridică nu se respectă.

Publicarea ordinei de zi a ședinței o fac in baza Legii 215/2001 actualizată, conform Art 39, alin 3,5,6 și 42 alin. 7.

De această dată nu pot spune că ”Materialele au fost puse la dispoziția consilierilor locali conform L 215, art. 39, alin 3.” pentru că au venit astăzi la ora 15,30 și acestea incomplete, dar pentru binele comunității am făcut un efort și am analizat atent materialele.

Dacă aveți propuneri, puncte de vedere sau sesizări mi le puteți lăsa la Comentarii ( public) sau in secțiunea contact ( privat ).

Ședința este PUBLICĂ și pot participa toate persoanele interesate.

Legea nr. 52 din 2003, privind transparența decizională in administrația publică, SECTIUNEA a 2-a ,Dispozitii privind participarea la procesul de luare a deciziilor, Art. 8: Persoana care prezidează sedința publică oferăinvitaților si persoanelor care participă din proprie inițiativă posibilitatea de a se exprima cu privire la problemele aflate pe ordinea de zi.

Cu stimă, Consilier Local P.N.L. – Virgiliu Cristian ACHIM

Deja văd că este astăzi, 18.12.2018, ora 00,02.

___Vizualizari 795

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Bușteniul sub zăpada de vară

Suntem in anul 2o 20 și ceva și CL Bușteni prin Hotărâre de consiliu a aprobat ca vara să fie...

Close