Strategia de Demolare Integrată a enclavei Bușteni partea a doua capitolul I

In această a doua parte a ”strategiei de demolare durabilă integrată” voi face referire la „Seminarul nr. 2 de consultare a factorilor interesaţi”, realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităţii de planificare strategică la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale ale oraşelor din România” SMIS 27520, care a avut loc la sediul Centrului Cultural „Aurel Stroe” din Buşteni, Bulevardul Libertaţii nr. 93, în data de 15 iunie 2015, începând cu ora 12.00 eveniment la care au participat aproximativ 20 de persoane.

La primul seminar care ”s-a bucurat” de prezența a 60 de persoane am fost invitat insă din cauza faptului că mi-am ”permis” să iau cuvântul pentru a ridica câteva probleme sau a sesiza importanța ”continuității Strategiei 2011 – 2015” n-am mai fost invitat si a doua oară. Asta este !

Sper să nu depășesc 30 – 35 de pagini și să vă conving să citiți 174 de pagini ale Strategiei de Dezvoltare Durabila 2011 – 2015 (Strategia busteni 2011 – 2015 )

Fără indoială este frustrant să ”stai pe bară” și să te uiți și să te minunezi că poate exista atâta prostie și fățărnicie intr-un ”cătun” de munte care are stabilită ca viziune strategică ceva de genul ” Buşteni – Destinaţie turistică în orice anotimp , Buşteni – Staţiune turistică europeană, cu un mediu curat şi condiţii bune de viaţă pentru cetăţenii săi , Buşteni – Staţiune turistică pentru orice vârstă sau Buşteni – Turism, sport şi afaceri pentru o viaţă de calitate ” pentru că acestea erau ”Viziunile” Strategiei de dezvoltare 2011 – 2015 , document realizat in 2010 – 2011 in Primăria Bușteni cu aportul a 16 angajati ai primăriei și a incă vreo 50 de persoane din localitate, aprobată de C.L. Bușteni realizată printr-un proiect european și coordonată de mine ca Reprezentant legal imputernicit al Orașului Bușteni.

Această strategie de dezvoltare a fost realizată in 10 luni de zile, 4 ore/zi timp in care 16 persoane din Primărie au fost specializate in planificare strategică, s-au făcut 3 consultari publice unde au participat minim 14 consilieri locali și câte 80 – 100 de persoane din instituții publice si societăți private iar primarul ca și conducător executiv al localității a fost prezent ( la două ), deci nu se poate să se spună că nu știa nimeni de existența ei.

Foarte pe scurt, la sfârșitul proiectului a reieșit un ”document” de 174 de pagini mai mult decât BINE structurat, insușit și aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local , tipărit in 200 de exemplare, distribuit către membrii CL, Poliție, Politie Locala, Centru Cultural, Biblioteca Orașenească, Fisc, Consiliul Judetean, Prefectură, Guvern, Societăți private, etc și 50 de exemplare au rămas in arhiva primăriei pentru a fi distribuite noului Consiliu Local care urma a fi ales in 2012 și eventual noului Primar ( n-a fost să fie ) , care să urmeze viziunile și ce mai era planificat.

Acest document, catalogat in 2015 ca fiind prea stufos și ”nu-l citește nici dracu” avea in interiorul său niște date precise, colectate științific, ”la locul faptei” de către o performantă societate de consultanță in strategii ” SC Global Services Group SRL ” și o performantă societate de Statistică analiză si sondaje – S.C. Totem București.

Acum nu spun că a fost simplu, insă datorită faptului că 16 inspectori și șefi de servicii din Primărie au fost implicați, datele necesare s-au colectat rapid, iar cei 16 au comunicat, analizat și concluzionat cam 70% din conținutul documentului iar societatile de sondaje și strategii au realizat restul, dar nu din birouri din București ci AICI la Bușteni.

Finalul, 5 Obiective generale cu 17 Obiective specifice la care se putea ajunge prin realizarea a 47 de proiecte din care 34 proiecte prioritare .

Toate proiectele au fost planificate si bugetate prin metode gen GANTT si PERT, in strategie apare și perioada in care aceste proiecte trebuiau să inceapă și bineințeles să se termine și pentru control a fost realizat și un tablou al cash-flow-rilor tuturor proiectelor primăriei pana in 2015.

Astfel in 2011 trebuiau să inceapă 11 proiecte, in 2012 ,12 proiecte și continuate 8, in 2013 incepute 8 și continuate 15, in 2014 incepute 3 și continuate 14, in 2015 continuate 16, etc

Mi s-a reprosat că n-am actualizat strategia și planificarea ei, numai că eu am plecat din Primăria Busteni in SEPTEMBRIE 2012 , in 2011 nu aveam ce reactualiza, pentru că strategia fusese finalizata in iunie, iar in decembrie 2012 nu mai pica in sarcina mea .

Dar… ce să vezi, in 2015 printr-un proiect AOR, s-au specializat in primărie 3 experti care la sfatul altui expert MDRAP s-au gândit să ”ștergă” cu buretele perioada 2011 – 2015 și să ”creeze” o strategie nouă 2016 – 2020 in 30 – 35 de pagini, bine structurată, reală, analizată și concluzionată care să poată fi citită de toată lumea și să fie un instrument de lucru pentru ”gânditorii” orașului. Acest proiect a fost atât de bine planificat incât nu au fost alocați bani de tipărire in Bugetul Local.

Dacă imi aduc bine aminte o strategie de 174 de pagini de supercalitate a fost tiparita cu 100 lei ( TVA inclus) așadar una de 30 de pagini ar trebui sa coste 17,25/buc * 200 = 3448 lei ??? … Sumă care nu a fost prinsă in Bugetul Local pe 2015 🙂 🙂 TARE ! Cel mai important document de care depinde planificarea unei localități in următorii 5 ani nu poate fi răsfoit pt că nu sunt bani 🙂 🙂 🙂 … Citeam ( si cred că am și publicat ) de curând că premiile pentru Cupa AOR la Fotbal sunt de 50.000 de lei, deci …

Ce a ieșit (NOU ?):

  • 5 obiective generale, nespecificate dar tot 5 erau și inainte și imi este greu să cred că sunt altele.

  • Din toate informațiile, respectiv site-ul buceginatura2000 și corespondenți nu s-a stabilit ”incă” nicio ”viziune”, ori, cum poți vorbi de obiective generale , specifice, proiecte dacă nu ști unde vrei să ajungi ?

  • Proiecte ”noi” … PP = Proiect prioritar, P = Proiect , se regasesc in strategia 2011 – 2015 :

    • Transbaiul – Intr-adevar nou și prioritar pentru că incurajează speculațiile imobiliare prin Munții Baiu pe lânga domeniile Zamora Estate, anumite pensiuni/ferme turistice fără autorizații de construire sau de mediu sau terenuri ale unor magnați insă este atât de nou ca și concept incât Consiliul Local Busteni s-a gandit sa emită in 2011 http://orasul-busteni.ro/hotarari/2011/hot%20nr.183.pdf care are emisă autorizația de construire 31/23.04.2012 cu titlul ”Modernizare drum acces Zamora –Baiului”

    • DC 132 Gura Diham – Brașov – PP6 pag 88 Perioada de implementare 2011-2012 – Primul studiu de fezabilitate a fost realizat de SC Glacial Prod și are emisă autorizația de construire 30/23.04.2012.

    • Piscina olimpică sau semiolimpică, P 11 pag 135

    • Centura ocolitoare studiu de prefezabilitate si fezabilitate PP 13 pag 93 Perioada de implementare 2013-2015 – Se regasește in PUG din 2011 insă …

nu știu cum se face, dar , cu toate că se trasase , in calea centurii ocolitoare a inceput să se construiască masiv , să se concesioneze terenuri și totodată să apară proiecte gigant in mare parte nerealizabile. A se vedea stația de cogenerare a Green Prav

    • Parcari de 100 locuri vizavi de Primarie PP 5 pag 87- Perioada de implementare 2012-2013 , in noul PUG acolo figura ( Libertății 172) pentru a fi PROTEJATĂ ”fosta clădire a telefoanelor”, dărâmată pur și simplu intr-o noapte de duminică fără absolut nicio autorizație.

    • Infiintarea unei clinici medicale pe anumite profile P 23 pag 126 Perioada de implementare 2018-2020, pentru că la Bușteni precum știți s-a dărâmat un SPITAL. Au existat niște promisiuni ”incă” nefinalizate făcute de cetățeanul de onoare Ilie Năstase

    • Plan Urbanistic General PP 11 pag 92 – Perioada de implementare 2011, din acelaș an este la consultare publică pe site-ul primăriei dar există interese oculte pentru neaprobarea lui și veți fi uimiți să vedeți cum, cu bună știință se RADE TOT din diverse motive.

    • Blocuri cu destinatie specifica – parteneriat social – P 14 pag 138 Perioada de implementare 2016-2018, inceput din 2014 tocmai in incinta unui Monument istoric și anume Ansamblul Fabricii de Hartie, subiect pe care l-am tratatat in prima parte a ”Strategiei de demolare”

    • Busteniul va fi gazda in 2016 a unei Olimpiade matematică pentru fete ( nou ) , iar și mai nou este faptul că am asistat de curând la aprecierea acestei științe prin acordarea unui titlul de Cetățean de Onoare Olimpic din localitatea noastră natală Galați care n-a călcat niciodată prin Bușteni.

    • Rezolvarea problemelor de la captarile deja existente si a canalului colector care este in lucru la Azuga,va ajunge curand in Busteni si urmeaza Sinaia PP 14 pag 94 – Perioada de implementare 2011-2013 este de fapt vorba de două proiecte, unul care tine de CJ Prahova in numele căruia s-a majorat tariful apei de mult prea multe ori și al doi-lea privind CLORINAREA apei la Bușteni pentru care Primăria Bușteni va face un imprumut de aproximativ 7,5 milioane de euro, adică măcar să ne otrăvim pe banii noștri și să aibă de plată și copii, copiilor copiilor noștri.

    • Reabilitare a Monumentului Eroilor de pe Caraiman si deschiderea unui muzeu al orasului in incintă care sa prezinte istoria noastra locala PP 31 pag 108 – Perioada de implementare 2013-2017 – Interes ocult al unor mici intreprinzători care s-au gândit să ”convingă” urechile unui primar pentru a le da o ”incredințare directă ” de proiect, nicidecum să fie scos la licitatie publică proiectul. Astfel din dorința de a face bani pe seama bugetului local proiectul a tot fost respins de la finantare.

    • Constructia unui teren olimpic de atletism pe actualul teren de fotbal P 11 pag 135 , dacă vă aduceți aminte de terenul de fotbal … avea si pistă dar să zicem că a trecut timpul, a crescut iarba, s-au vândut jucatori de la Euro-Africa și tot așa.

    • Constructie blocuri pt.cadrele didactice si protejarea celor navetiste P 14 pag 138 Perioada de implementare 2016-2018 . Aici este vorba despre Blocurile Sociale din curtea Scolii Nestor Ureche, Bdul Libertații 125 despre care voi mai scrie, dar și de alte blocuri de locuințe care mai de care puse strategic pe trasee turistice sau in zone turistice.

Se pare că după o lună a fost realizată analiza SWOT a localității Bușteni, foarte bună glumă 🙂 … pentru că , cu tot respectul, indicatorii statistici colectati pentru analiză au fost puși la dispoziția celor trei experți din primărie IN BĂTAIE DE JOC și nu au legătură in mare parte cu nimic și mă explic :

suprafata orasului este de 7528 ha – 64,2% fiind ocupat de paduri ( 4833 ha), 1641 de hectare sunt livezi si pasuni.

fondul locativ era compus in 2002 din 5006 locuinte, iar pana in 2013 crescuse cu 10-12% – In data de 28.10.2010 existau la Busteni 4,075 gospodării !!! ( date ITL si Urbanism conform rolurilor si autorizatiilor emise)

– demografia, populatia a crescut de la 8894 la 9983 comparativ cu Sinaia, Azuga, Ploiesti, orase ce inregistreaza o scadere demografica. In aprilie 2010 ( date oficiale Evidenta Populatiei Bușteni ) 10347 locuitori, fără morți !!!

  • densitatea este de 118,15 locuitori, fiind o densitate sub media pe judet, dar se explica prin marimea fondului forestier „Plamanul verde al Busteniului” ??? – din care se defrișează intr-o veselie pe la Căminul Alpin și pe Valea Cerbului.

– Educatie – 1299 de locuitori au studii superioare , 2491 studii liceale , 1295 studii profesionale , 371 studii postliceale . Total 5456 , ar fi interesant de aflat sursa datelor.

  • sunt 1738 angajati in Busteni – adică 32% din totalul populatiei active, respectiv 68% dintre locuitorii apți de muncă NU muncesc in Bușteni sau NU MUNCESC DELOC !!!

    Poate explică cineva cum este posibil așa ceva și cum rata șomajului la Bușteni este de 4,2% !

  • sunt 181 de strazi cu o lungime de 47,095 km !!!

sunt de fapt 180 strazi in lungime totala de 57,76 km + DC 132 – 3,2 km și dacă nu mă credeti pe mine intrebați la ”Patrimoniu” la Primarie care are un soft direct legat la CJ Prahova sau si mai bine consultati Monitorul Oficial și când adunați si va da 47,095 km inseamnă că se așteaptă de pe undeva niște bani cu care ”cică” se vor realiza 10 km de strazi și… pffff, dispar ca prin farmec bani si apar peste noapte străzi, gata asfaltate și cu infrastructură dar și cu uzură.

2004 2010

Lungime strazi orasenesti – total km

56,5 61

Lungime strazi orasenesti modernizate – km

45 48

Lungimea simpla a retelei de distributie apa potabila – total km

57

74,5

Lungimea simpla a retelei de canalizare -km

39

40

Așadar sursa datelor este printre anii 2004 – 2010, nu 2015!

  • trotuarele se intind pe 32,735 km ?

sunt 308 locuri de parcare !!! Era o vreme când Bușteniul era supranumit Orașul Parcare 🙂 și acum depinde si de numărătoare, că daca aduni parcarea de la Kalinderu si Silva apar vreo 500 de locuri, lejer!

sunt 4,87 km de strazi neasfaltate !!! parerea mea este că exista in jur de 18 km de strazi ”nemodernizate”, DC 132, Paltinului, prelungirea Primăverii, prin Zamora și Piatra Arsă și probabil drumul de acces la Blocurile Sociale din traseul de Urlătoarea etc.

  • sunt 10 captari de apa, iar lungimea conductelor este de 86,9 km, reteaua de distributie este de 56 km, in oras sunt si 711 cismele !!!

In 2012 conform raportarilor OFICIALE de la Hidro PH :

Instalaţii existente

Tipul materialului

Lungime

(km)

An de construcţie/ reabilitare

Pierderide apa

%

Observaţii

Aducţiune a apei brute

OL ; FC ; PEID

28,93

1905 – 1967

2006 – 2009

48

Transport apa potabila

OL ; PEID

7,8

1974

20

Reţea de distribuţie a apei potabile

OL ; PEID

79,86

1905 – 1976

2006 – 2010

50

Reţea de canalizare

Tuburi ciment;

PVC – KG

40,37

4,75

1905

2008 – 2010

15

Probabil că acum au mai scăzut pierderile ! …Dar totuși nu se explică reteaua simplă de distribuție a apei potabile.

  • toate locuintele din oras sunt racordate la apa !!!

Tot in 2012 si tot Hidro Prahova Oficial:

  • Număr de locuitori conectaţi la sistemul centralizat de alimentare cu apă potabilă: 10021

  • Număr de locuitori conectaţi prin cişmele stradale: 0

  • Cantitatea apei potabile distribuite pentru populaţie (m3/zi):

    • în sistem centralizat – 2350 m3/zi

    • prin cişmele stradale – 5,4 m3/zi

    • Cantitatea apei potabile distribuite pentru industrie (m3/zi): 217 m3/zi

    • Cantitatea apei potabile distribuite pentru unităţi publice (m3/zi): 125 m3/zi

  • Calitatea apei potabile distribuite: corespunzatoare

  • Număr de locuitori alimentaţi din puţuri forate: 0

  • Cantitatea apei din puţurile forate (m3/zi): 0

  • sunt 4 biblioteci in oras, 18 monumente istorice, 5 sarbatori cu specific local

    De fapt sunt 15 monumente istorice conform LMI, depinde de numarătoare la Ansamblul Fabricii de Hârtie iar o sărbătoare cu specific local era Cupa Mondială de Escaladă pe Gheață care …

  • 416 societati comerciale !!!

    In aprilie 2011, 526 de firme erau înregistrate având sediul în Buşteni • Dintre acestea, un număr de 264 de firme erau într-o formă sau alta de suspendare/dizolvare sau nu au depus nici un bilanţ • Un număr de 262 de firme au depus bilant. Ceeace inseamnă că in 4 ani au disparut 110 S.C.-uri insă nu știm câte mai funcționează.

  • Pe de altă parte nu calculează nimeni că există Persoane Fizice Autorizate, Intreprinderi Individuale, AF-uri, etc care si acestea ar reprezenta populație ocupata.

  • Busteniul face parte din Polul de Dezvoltare Ploiesti !!!

    Comarnic și Sinaia nu fac parte ! Cu ce ne incălzește Polul ?

Și să continuăm cu Strategia de demolare durabilă a enclavei Bușteni cu următoarele:

ACTIUNI :

Centura ocolitoare a orașului, trasată și propusă de Altrix (inca din 2011), societatea care a realizat PUG-ul ( neaprobat )

In calea acestei centuri ocolitoare s-a aprobat construirea a fel de fel de clădiri cu destinație industrială, zona Crinei, făcând imposibilă realizarea. Dar nu oricum !

Ca să poată fi impușcați doi iepuri odată, de fapt vreo trei, Primăria a simulat susținerea unui proiect european in valoare de aproape 35.000.000 Euro care ar fi trebuit să genereze 140 de locuri de muncă, adică proiectul ”Stație de cogenerare cu biomasă lemnoasă”, beneficiar Green Prav.

In ce a constat simularea:

iepurele nr 1 : Stația de cogenerare a fost ”proiectată” exact pe traiectoria centurii ocolitoare.

Green Prav CO

Iepurele nr 2 : Atragerea de investitori , Green Prav cu actionari Prime Energy

  • HCL 37 / 2010 – se concesionează fără licitație 11245 mp ( 11E/mp redeventa ) = 123695 Euro și se dă o perioadă de grație la plata redevenței.

  • HCL 4 / 2012 – prelungire perioada de gratie

  • HCL 8/2013 – prelungire perioada de gratie

  • HCL 71 / 2013 – scade suprafata la 9874 mp = 108.614 Euro

  • HCL 39/2015 – scade suprafata la 5776 mp = 63536 Euro

Total NEINCASAT = 651.849 Euro sau 2.870.000 LEI – Asta se numește că investitorii n-au plătit la Bugetul Local 🙂 dar erau convinși că este o ”incurajare” din partea Primăriei.

De precizat că termenul de finalizare a proiectului era 19.07.2015 . Să zicem că s-ar fi prelungit perioada de executie, numai că rambursările din proiecte europene 2007 – 2014 se pot trage NUMAI până la 31.12.2015 iar situația reală este cruntă.

006 012

Iepurele nr 3: Infrastructura primară ( săpături, fundații, betoane) au fost realizate prin subcontractarea unor firme locale, stații de betoane … Vă las pe dvs să observați structura acționariatului.

Si dacă mai facem vreo legătură cu Canalul Colector din proiectul CJ Prahova care trece tot pe la Green Prav prin curte, atunci tabloul este complet.

Vai de investitori, vai de cele 140 de locuri de muncă, vai de atragerea de investiții in zonă.

Urmează Strategia de Demolare Integrată a enclavei Bușteni partea a doua capitolul II

___Vizualizari 950

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read more:
romania1
O țară de viteji veșnic invingători invinși

A fost odată ca niciodată o tânără și frumoasă impărăteasă. Cu chipul sculptat in vârfuri de marmură și granit și...

603053_656973670983213_531049068_n
Habitate protejate in sit Natura 2000 – Bucegi

Acum câteva zile făceam referire la cele 23 de habitate protejate din Situl Natura 2000 - Bucegi, in continuare găsiti...

Close