De anul trecut nu mai fusesem pe asfaltul Transbucegiului. Nu o să reiau scandalurile de anul trecut cu pune bariera, fura bariera, pune-o la loc, interzice 4×4, alunecari de drum la data inaugurării sau cât a costat, doar le reamintesc.
Cert este că anul 2014 inseamnă cucerirea universului bucegian, 🙂 , nu stiu dacă este cea mai corectă exprimare dar …
Așadar, ieri, țup pe Dichiu și apoi in Piatra Arsă, bineințeles cu un 4×4, ( nu cu cei de la Bușteni ) .
Observații:
Privind kilometrajul am ajuns la concluzia că de la Telecabina Bușteni, sau hai să zicem din Parcarea cu plată a Hotelului Silva până in Parcarea cu plată de la Piatra Arsă sunt 25 kilometri ( douăzecisicinci).
Care Parcare cu plată de la Piatra Arsă ????
🙂 Acum nu se mai trasează parcările cu vopsea albă sau galbenă ci cu bandă de plastic, că e mai ecologic așa iar tariful nu știu cât este că nu ne-a pus nimeni să plătim.
Am mai remarcat că AU DISPĂRUT toate panourile cu DE VÂNZARE TEREN, semn că TOATE terenurile au fost cumpărate și sunt proprietăți private. Acum așteptăm boom-ul constructiilor. Singurul panou cu 22 ha de vânzare pășune alpină, pentru doritori, mai exista la limita intre județele Prahova si Dâmbovița ( de obicei prima oprire pe traseu ).
Incă o veste ”imbucurătoare” este că de acum legătura intre Cabana Dichiu intersectia DJ 714 de la Moroieni este asfaltată INTEGRAL, ceeace inseamnă că orice muritor posesor chiar și de junghiuri poate ajunge lejer la Lacul Bolboci, Turbaria Lăptici, Cheile Tătarului pe drumul deja asfaltat anul trecut si cu un pic de atenție la Padina sau Peștera.
Se cunoaște faptul că de foarte multe ori, când plouă in Bușteni sau Sinaia, pe Platoul Bucegi este senin, se fac băi de soare sau drumeție iar peisajul este superb. Așa că vă recomand, dacă plouă să vă deplasați pe TRANSBUCEGI, DJ 713 cu AUTOMOBILUL.
Dacă nu aveți automobil puteți apela cu incredere la transportatorii, de data aceasta AUTORIZAȚI, de pe strada TELECABINEI.
Un calcul simplu arată că:
La un consum al autoturismului de 8 – 10% , costul benzinei sau motorinei ar fi de 15 lei un DUS până la Piatra Arsă, 30 DUS-INTORS iar până la Mânăstirea Peștera să zicem 50 lei , per total autoturism ințesat cu familia, DUS – INTORS !!! 🙂
Alte variante:
Păna la Babele, Sfinx :
Cu telecabina – 70 lei dus intors/persoană – cu riscul ca plafonul de nori să obtureze vederea peisajului timp de 15 minute cât ține o cursă .
Cu transportatorii autorizati 55 lei / persoană dar cu vizualizarea tuturor peisajelor superbe :
Ce-i drept, cu autoturismul TREBUIE să te oprești la Bariera din Piatra Arsă dar de acolo până la Babele mai faci 45 minute mergând la pas.
Asta dacă alegeți să vizitați doar Babele și Sfinxul dar este așa de simplu ACUM să vezi:
Lacul Bolboci, Cheile Tătarului, Padina, Peștera … și muuulte altele.
Mă indoiec că astfel de peisaje le vei vedea din TELECABINĂ, așa că universul poate fi cucerit acum RAPID și SIGUR cu AUTOTURISMUL.
ATENTIE ! – Peștera este in program de reabilitare și nu se vizitează dar și imprejurimile merită văzute.
Dacă nu puteți să vă deplasați in acest an, cu siguranță la anul se va putea ajunge cu autoturismul până la Crucea de pe Caraiman care va fi reabilitată ”in curând” prin bani norvegieni, sau europeni sau prin proiectul ”da-și un ban …”
Vă așteptăm LA MUNTE ! Pe TRANSBUCEGI .
___Vizualizari 5278
parcarea de la piatra arsa e 10lei/zi ….am fost noi in 18 iulie 2014 si am platit parcarea.
Cristi, eu am facut socoteala asta acum un an, remember, masina plina toata familia, 5 persoane, traseu Busteni – Pestera si de acolo in Piatra Arsa si inapoi in Busteni…. 60 lei si a mea consuma mult…. Asta insemna 12 lei de persoana. Imbatabil. Dar trist.
… dar adevărat ! Dacă o spuneam anul trecut zicea toata lumea că suntem adepții distrugerii Bucegilor. Anul acesta e mai light 🙂 , insă oricum TRIST
NU cred ca este nevoie sa stam “blocati” in dogma: “Stricam Bucegii”. Important este sa se pastreze si sa se controleze comportamentul turistilor (mai ales auto-controlul, daer si vigilenta celor intr-adevar iubitori de natura. O tax de acces (eventual platibila prin SMS) ar asigura banii necesari pt aceasta “monitorizare”!