Am să încep de data asta cu două, trei bârfe pe care le-am auzit prin Bucegi, deşi nu-mi stă în fire să plec urechea la aşa ceva. Însă fum fără foc nu prea există…
În ultima vreme, am auzit următoarele: bariera de la Piatra Arsă a fost smulsă, vandalizată de unii cu jeep-urile dintre transportatorii de 4×4 din Bucegi. Am auzit că s-au bătut pe clienţi la staţia de telecabina din Buşteni. Şi nu în ultimul rând, am auzit ca i-a amendat poliţia pentru lipsa actelor într-o zonă unde nu era semnal de telefon mobil. Ce nu înteleg este cum de au fost amendaţi MAI MULŢI. Era suficient să fie unul singur amendat, ar fi putut anunţa prin staţie, din câte am văzut, majoritatea au staţii CB. E clar că fiecare dintre ei, până la urmă, este pe barba lui şi nu exista un spirit de echipă.
Au fost nenumărate discuţii despre bariera de la Piatra Arsă, despre tronsonul de drum până la Babele, aceşti transportatori cu 4×4 au dorit desfiinţarea barierei, accesul liber până la Babele. A venit anunţul iresponsabil al lui Mircea Cosma, aşa cum am mai scris, bariera a fost smulsă. Vin şi eu şi zic acum, dacă eram printre cei ce fac transport 4×4 până la Babele, după experienţa ultimului weekend, i-aş fi înjurat ca la uşa cortului pe cei ce au vandalizat bariera. Pentru că, de bine de rău, toţi ştim că cei din zonă treceau de barieră, fie la înţelegere, fie mai pe seară. Acum ce faci dacă un turism se blochează pe drum şi nu mai poate merge?? Ţi-a blocat traseul, dacă nu-l poţi ocoli că este râpă, ce faci? Te rogi de el să-l scoţi din impas? Îl tractezi? Pierzi bani, timp şi clienţi…
Şi lucrurile nu se opresc aici. Mircea Cosma susţine ca tronsonul de drum Piatra Arsă – Babele se va asfalta, probabil în 2014. Când se va face asta, dragi transportatori cu 4×4 în Bucegi v-aţi pierdut obiectul muncii. Oricine cu o maşină de oraş va putea ajunge până la Babele. Veţi spune, da, dar mai e partea cealaltă, cu Bolboci, Padina, Peştera. Da, aşa este, dar drumul este practicabil cu o maşină de oraş. Poate că nu toţi au maşini, dar “sună un prieten FUNCŢIONEAZĂ”. Ca să nu mai vorbim şi de Bolboci – mal stâng, care este asfaltat şi deschis circulaţiei publice. Am facut o socoteală simplă, am fost acum o săptămână până la Peştera, apoi până la Piatra Arsă, cu o maşină de oraş. Cinci persoane, benzina mai puţin de 60 de lei. E drept, maşina nu consumă doar benzină, dar să fim serioşi…
Dacă eram în locul vostru ţineam cu dinţii ca dacă tot s-a asfaltat, măcar tronsonul Piatra Arsă – Babele să rămână aşa… Făceam o asociaţie, cădeam la o înţelegere cu conducerea Parcului Natural Bucegi, aşa cum se întâmplă peste tot în lumea civilizată. Pentru că sincer, deşi am scris împotriva asfaltării DJ 713 de la început, una este să ai 40 de jeep-uri în zona protejată şi alta 1.500 de autoturisme în fiecare weekend. Cred că se putea stabili un regulament clar de acces în parc, chiar şi în zonele protejate. Era mult mai simplu. Aşa, azi, mai aveţi maxim un an de afacere.
Pentru cele scrise azi, poate că mulţi mă vor înjura, dar cei ce-au citit din ce-am mai scris ştiu deja că eu n-am fost de acord nici cu existenţa barierei dar nici cu desfiinţarea ei. Şi ca să nu se supere nimeni voi ilustra acest articol cu un jeep foarte frumos al celor de la Salvamont, care oricum are acces în zonă, fără discuţii, aşa şi trebuie sa fie.
___Vizualizari 2569
Hi-hi-hi!
cica nu-i bine sa te bucuri de raul altuia, da’ io am plans o saptamana dupa un nr. de tel. al unui om d-asta cu 4×4 si nu l-am capatat pentru ca in weekend-ul ala prelungit de Sf. Maria sperau sa iasa din saracie agatand oamenii la coada la Silva (mult mai rentabil decat sa urce niste babete cu articulatiile-ntepenite, chiar daca alea si-au declarat dragostea fata de Bucegi si bocancii -nu slapii-din picioare). Asa ca… le dorim succes, de pe meleaguri indepartate ale tarii :)).
Poftim ?