Am eu așa o impresie că după ce au pierdut unii alegerile la Bușteni , ne-au urat ”să ne intoarcem la origini”, bine, cu alte cuvinte, dar se pare că per total asta s-a ințeles, intoacerea la ”origini”.
Numai că, in loc să ne intoarcem pe la 1908, așa ca după răscoala de la 1907, ne-am cam intors in 2014, numai că in loc de ”Zeus” am rămas tot cu ”Micul Napoleon”.
Ca o paralelă, Napoleon intotdeauna si-a dorit să fie ”Zeu” , dar Zeii nu si-au dorit să fie Napoleon așa și la Bușteni, chiar dacă Micul Napoleon iși dorește să fie ”Zeus”, ”Zeus” nu și-a dorit niciodată să fie Micul Napoleon.
Trecând peste aceste jocuri de cuvinte și de culise, in 2013, Gabriel Oprea, vice-Primministru, după ce nu i-au funcționat girofarurile și a stat in coloană, a HOTĂRÂT să se ”ctitorească” niște pasarele suspendate la Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga, iar domnul Cosma de la CJ le-a ctitorit, fără nici-o autorizație sau hotărâre de Consiliu Local.
Dând timpul inapoi, tot in luna februarie 2013 , CL Bușteni a RESPINS un studiu de trafic la Bușteni care cuprindea pasarele și sensuri giratorii pentru că mai mult incurcau circulația, totusi in 18 august , nu in 15 cum era prevăzut inițial, acele pasarele au ”pornit provizoriu”, pentru un an, să fluidizeze traficul.
Probabil că a fost un test, care nu a avut rezultatul scontat și s-au incercat si alte soluții, adică s-a retestat an de an până in prezent și probabil că s-a ajuns la concluzia că nu au fost suficiente doar două pasarele la Bușteni, pentru că nu-i așa, cu o floare nu se face primăvară și cu două pasarele nu se face fluidizare, așa că … două flori pentru primăvară și patru pasarele pentru fluidizare, aceste două din urmă, musai acoperite și cu lift.
Așa au fost inaugurate pasarelele – https://ziardebusteni.ro/2014/10/03/traficul-aerian-pe-dn1-fluidizat/
De vreo trei zile, la Bușteni, au inceput niște sondaje in teren , la Poiana Țapului și la Bușteni .
La Bușteni astăzi :
Prin septembrie 2020, viitorul Președinte al CJ Prahova transmitea cetățenilor orasului Bușteni un mesaj clar :
Dar la Bușteni, venind informația de ”sus in jos” a ințeles toată lumea că supra traversare inseamnă pe dedesubt. Mna, mici nepotriviri.
Nu că aș fi cârcotaș, dar , din nou se incalcă autonomia locală și LEGEA, nu că ar fi prima dată, dar se pare că ”schimbarea” mult dorită va mai avea de așteptat muuult și bine.
Tehnic, amplasarea pe domeniul public a ceva, chiar dacă este tot pentru utilitate publică, necesită o Autorizație de construire, un transfer de proprietate din domeniul public al orașului catre domeniul public al județului și o hotărâre de Consiliu Local, iar dacă investiția se mai face și prin Fonduri Europene … mai trebuie și o ”consultare publică”, ca să nu mai vorbim că ar trebui acest obiectiv să se regăsească in secțiunea ”transporturi si mobilitate urbană” din cadrul ”strategiei de dezvoltare locală a urbei” ! UPS !
Asta așa, ca precizare pentru ”schimbarea ” mult visată la capitolul autonomie locală, transparență decizională, transparență in managementul administrativ, comunicare, etc , adică mici detalii ale democrației, păe lângă faptul că dacă ne mai apucăm să despicăm firul in patru , despre strategia aceea locală … și aia trebuie să urmeze cam aceiași pași.
Totusi, finalul, acestor bătălii de joc se află , nicidecum in pixul micului ( de stat ură) primar ci micilor consilieri locali , care, sunt călcați in picioare exect cum vă spuneam, ca in 2013 – 2014 atat de consiliul Județean, de Guvern dar și de Primar, care intr-un final semnează autorizația.
Ca finalitate, după apariția celor 2 noi provizorii pasarele se vor dubla și efectivele de polițiști stradali care să fluidizeze traficul.
Și, din nou despre decizii d-astea de ”bătălie de joc” și bășcălie și urinare pe visuri …
Spital, centru primiri urgențe … s-a dus puiul cu ața.
A fost aprobată ”parcare provizorie” in locul spitalului .
Asta ca să nu mai amplaseze PSD-ul bannere aiurea prin campaniile electorale. Luați-vă gândul de la vreun spital . Măcar e ultimul an in care s-a promis asemenea ”utopie” . GATA ! Bușteniul nu va mai avea niciodată un spital.
CLORINAREA !
Am scris din 2012 până in prezent zeci de articole impotriva clorinării apei la Bușteni. In mandatul 2016 – 2020 acest proiect era blocat , așadar nu aveam cum să tratez subiectul insă, ce să vezi, cum mi-am terminat mandatul, ca un făcut, s-a deblocat blocarea … și astfel, cu propria mânuță, de fost coordonator de zonă, la Hidro Prahova, actualul Primar , a semnat autorizațiile de construire și reabilitare ale statiilor de clorinare , in 26 noiembrie , la exact o lună de la preluarea mandatului.
Dacă mai rezistați un pic mai am 🙂
Stiați că a fost ”inventată ” o societate comercială in subordinea Consiliului Local … care, ce să vezi, a fost inventată un pic ILEGAL cu unanimitate de voturi in Consiliul Local, pe repede inainte și care, pentru a acoperii promisiunile electorale de ”reinfințare” a SADPP , are o organigramă de te doare capul
Si vedem din această organigramă că acum Cimitirul de pe Caraiman a devenit un pic PRIVAT , dar si că nu mai putem injura Comprestul pentru curătenia stradală , această societate, ( ilegal inființată ) având 7 posturi de ”muncitor necalificat – spații verzi” .
Cât costă curățenia stradală, incredințată direct ?
La o privire sumară avem o cheltuială lunară de 44.300 lei, pentru maturarea ZILNICĂ a strazilor de mai sus, așa că să vă luați un pix si o foaie și să bifați zilnic efectuarea operațiunilor de măturat manual pe strada dvs… 7 oameni, manual , 23 de strazi, zilnic … mda, performanță absolută !
Și tot această societate are acum și patrimoniu dat in folosință gratuită:
Acestea fiind spuse, mai vorbim !
___Vizualizari 1043