D.S. Kalinderu scos la licitație din nou – Bine ați venit – INCHIS!

In data de 13 martie, prin ședința DEINDATĂ a C.L. Bușteni s-a aprobat DELEGAREA SERVICIULUI DE TRANSPORT PUBLIC PE CABLU la D.S. Kalinderu ( pc 4 ).

Că e vorba de Ordonanța 13 votată noaptea sau ”aprobarea pe ziuă a STUDIULUI DE OPORTUNITATE” este cam aceeași procedură, in scurt, materiale ”transparent văzute” cu jumade oră inaintea inceperii ședinței, adică cumva vreo 500 de pagini cu descrieri, analiză SWOT, tot tacâmul, bine realizate și ARĂTATE nouă, ”ALEȘILOR”, fără insă a se cuprinde toate oportunitățile in acest material.

Discuții sterile, in jurul unei singure concluzii : D.S. Kalinderu TREBUIE CONCESIONAT !

Geaba‘ am susținut că ar trebui luată in calcul NOCTURNA, geaba discuții despre personalul de deservire , geaba‘ veniturile indirecte aduse operatorilor in turism , alimentație și altele conexe, NU frate, TREBUIE CONCESIONAT SERVICIUL PUBLIC DE TRANSPORT PE CABLU !

Aici insă cu alba-neagra, cum că nu se poate concesiona Nocturna că e făcută pe fonduri europene nu se gândește nimeni că totuși FUN-Park-ul este făcut pe fonduri guvernamentale,( Doamna Nuți Udrea să trăiască! ) și nu are nimic de-a face cu transportul pe cablu !!!

Da ! … s-a discutat că o Administrație Publică Locală NU ARE VOIE să-și asume RISCURI OPERAȚIONALE ! … și te-ntrebi … păi când s-a făcut nocturna ? Pâi când prin PHARE s-a construit ”transportul pe cablu„ la Kalinderu s-a scris cumva prin cererile de finanțare cum că facem investiția SI CU BANII CONTRIBUABILILOR după care le vom ”concesiona” unor operatori privați ? … care nu au nicio legătură cu Bușteniul.

Cum poți să faci un Studiu de Oportunitate in care să nu iei in calcul că singura pârtie ILUMINATĂ INTEGRAL din Valea Prahovei care mai are și toată suprafața acoperită cu tunuri de zăpadă artificială este tocmai PÂRTIA KALINDERU ? … care poate prelua tot fluxul turistic de ”după ziuă” din toată Valea Prahovei in perioada de sezon rece.

Cum poți să faci un Studiu de Oportunitate, inaintea incheierii sezonului, inaintea incheierii raportului de activitate al Administratorului partiei ? Fără să te duci măcar la pârtie și să vezi ce este acolo, să faci o analiză minim socială, să vezi cum ”pălmașii” care au făcut ”doar” 18 miliarde in acest sezon vor rămâne pe drumuri ?

Da , angajați ai D.S. Kalinderu, care nu veți fi relocați in alte activități prin Teleferic S.A. veți rămâne pe drumuri !

Nu s-a ținut cont că s-ar fi putut măcar păstra 4-5 angajați care să ”țină la cald” instalația și totodată să o păzească până când procedura de ”delegare” va fi finalizată, in schimb se vor plăti servicii de pază care vor depăși cu mult toate costurile salariale cu specialiștii din Bușteni.

Acum nu știu cam cât cunoașteți prevederile OG 9 / 2017 cea in care 🙂 , măriri de pensii și salarii și mult etc, insă, tot acolo UAT-urile POT FACE ANGAJĂRI funcție de necesităti, ori, dacă se dorea, se putea analiza crearea ”Serviciului Public de Administrare a Domeniului de Agrement Kalinderu”, măcar se analiza oportunitatea, dar NU S-A DORIT.

Sunt convins că nimeni din APL sau C.L. Bușteni ( in afară de mine ), nu s-a gândit să urce ( nu prin telefon), până la Kalinderu și să ceară o părere de la cei de acolo …

Sunt curios cum va fi procedura in continuare … cam cât curaj să ai să mergi la Kalinderu și să spui … Vă mulțumesc pentru colaborare, pentru faptul că prin voi am plătit ratele la creditele UAT Bușteni, ați făcut 18 miliarde incasări … Dă-vă-n puii noștri – SUNTEȚI ȘOMERI! … Cred că imi imaginez cam mult. Vor fi de fapt niște fluturași care vor incepe in titlu cu PREAVIZ, cinic dar practic, pentru că ”nu avem voie să ne asumăm riscuri operaționale” și facem economie la bugetul local de salarii pentru că acum este primăvară si cum să plătești pe cineva care nu produce ?!?! … Pe principiul acesta, dacă plătim impozitele si taxele locale până in aprilie, de ce nu se inchide ITL-ul până in decembrie sau de ce nu se ”deleagă” serviciul de impozite și taxe către vreo firmă de recuperări ? … Poate că nu mă ia careva de prin administrație in serios 🙂 , că ar fi prea tare ”datucu părererea” .

Ce să zic, DEMOCRAȚIA a decis cu un vot zdrobitor, 11 voturi PENTRU și 4 Abțineri din 11 ( unsprezece) prezenți 🙂 !

4 Abțineri , respectiv Achim, Codescu, Toma și Buricea, asta ca nu cumva să aibă curaj vreun ”om de bine” să se dea lovit că n-a ințeles bine cum a votat și că nu a știut ce votează sau că nu a fost prezent și L 215 nu-i permită să voteze dacă este absent ci se consideră abținere! … și atunci poate că cu 7 pentru și 8 abțineri mai prelungeam un pic agonia.

Totodată, mi s-a cerut să păstrez ”confidențialitatea” asupra sumei minime a redevenței anuale și a criteriilor din caietul de sarcini 🙂 că altfel se ”denaturează licitația” , ceea-ce am și confirmat in ședință insă am ”jurat” că voi face public tot ceeace s-a discutat, in afara celor cerute mai sus 🙂 .

Interesant este faptul că in studiul de oportunitate s-au făcut analize și comparații intre MERE și PERE și nu numai in acest studiu ci si in cel din 2013, adică acum s-a analizat că SC Teleferic a avut incasări de 7 miliarde vechi anual la DS Kalinderu și CHELTUIELI OPERAȚIONALE de 33 de miliarde ??? … poate pe toată filiala cu tot cu Telecabină și atunci cum să fie rentabilă activitatea ?

Când s-a făcut prima oară greșeala de a concesiona Kalinderu am ințeles, insă să se continue greșeala și a doua oară … astea nu prea sunt greșeli ci voință sau rea credință, dar cum nimeni nu răspunde … Oricum ar fi, am mai pierdut (incă) o luptă. Cu 4 la 11( din 11 prezenți) nu prea poți avea sorți de izbândă, poate doar dacă este prea flagrantă reaua credință.

Nu că ar interesa pe cineva soarta ”câtorva” de la pârtie, sau a câtorva mii de locuitori din Bușteni, sau cum se cheltuie banul public, nu că ar interesa pe cineva ceva, dar trebuie să ”mă descarc” și eu cumva, diplomatic, prin scris nu cu paru‘. In engleză când vrei să dai o gaură se zice că ”driluiești”, deci dă-o Dragului de licitație .

Acest articol apare cu o intârziere de 3 zile din cauza faptului că in L 215/2001 republicată există articolul 42, alin 7 care spune că in termen de 3 zile procesul verbal al ședinței trebuie să fie afișat, deoarece ,in eventualitatea in care cetățenii nu sunt de acord cu proiectul de hotârâre să poată contesta in contencios… și astăzi fiind a treia zi …

Va fi interesant sezonul de primăvară – vară, până se va concesiona DS Kalinderu din nou, când turiștii vor veni la Fun park și vor fi intâmpinați cu o pancartă pe care va scrie ”Bine ați venit la Bușteni pe Kalinderu” – INCHIS PENTRU DELEGARE GESTIUNE !

La final am o nelămurire asupra ”interdicției” de asumare a riscurilor operaționale … Eu, ceilalți consilieri, Viceprimarul și Primarul am depus acelaș jurământ :

Jur să respect Constituția și legile țării și să fac cu bună credință, tot ce stă in puterile și priceperea mea, pentru binele locuitorilor Orașului Bușteni, Jud. Prahova. Așa să-mi ajute Dumnezeu !”

Așadar , AȘA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU ! ȘI CELOR CU ABȚINEREA ȘI CELOR CARE AU VOTAT PENTRU DELEGAREA TRANSPORTULUI PUBLIC PE CABLU LA D.S. KALINDERU ! … pentru distrugeri, pentru decapitalizare, pentru diminuarea domeniului public, pentru distrugerea locurilor de muncă, pentru bătaia asta de joc ! AMIN!

___Vizualizari 1034

3 thoughts on “D.S. Kalinderu scos la licitație din nou – Bine ați venit – INCHIS!

  1. Era normal sa se intample asa…facem pariu ca va fi concesionat de un acolit psd care va defrisa foarte repede o bucata de padure sa extinda fun-park-ul. Macar sa-i vina banu din doua directii…

    1. Oricum aș pune pariul l-aș pierde pentru că se va realiza oricum pe jumătate, adică va fi concesionat de un acolit PSD, insă de defrișat nu se va defrișa pentru fun-parc de către acesta ci de către Primărie. Va fi destul de greu insă să se defrișeze deoarece trebuiesc plătite taxele către Romsilva care sunt de câteva sute de mii de ron, făcut un schimb de teren de 3-5 ori mai mare decât propunerea de defrișare, trebuie realizată investiția de către Primărie nu de către concesionar … așadar foarte mulți bani pentru ”ceva” ce nu prea mai este in administrarea Primăriei. Pe de altă parte … 🙂 zona aceea este in zonă de PROTECȚIE STRICTĂ a PNB și nu prea cred că vom obține vreo derogare de la Consiliul Științific pe OG 57 pentru defrișare vreodată … fără studiu de impact de mediu și multe alte documentații pentru că există precedentul Fun-park ! care a dovedit că numai de utilitate publică nu este.
      In atari condiții, dacă impărțiți pariul in două, mă bag la a doua parte cu cât vreți dvs 🙂 iar la prima parte ați câștigat deja.
      Stimă,

      1. Pariul este oricum pierdut avand in vedere ca exista precedentul de defrisare cu toata “ protectia stricta“ a PNB, a se vedea proprietatile “rasarite“ in zona Caminului Alpin, str. Codrului, str. Morarului…
        Zona de protectie incepea strict de la sfarsitul strazilor din zona cartier Valea Alba, iar acum stiti foarte bine ca s-au extins pana la drumul forestier…
        Sunt sigur ca “jocurile“ sunt mult mai ample decat putem sa ne imaginam, traim o eterna “ Miorita“
        Respect si sper sa schimbati ceva in atitudinea bustenarilor macar acum in al 25 ceas.
        Numai bine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Protected: Emanoil Savin, ANI, ICCJ și soluția in recursul de astăzi

There is no excerpt because this is a protected post.

Close