RAPORT FINAL – Extras
|
Codul SMIS | 12735 | |||
Numele beneficiarului | Orasul Busteni | |||
Titlul proiectului | Planificarea strategica , parghie de dezvoltare durabila si coerenta a statiunii Busteni | |||
Adresa | Bulevardul Libertatii 91, Cod postal105500, Localitatea Busteni, Judetul Prahova | |||
Telefon/Fax | 0244.322.005 0244.321.728 | |||
primabus@yahoo.com primaria.busteni@gmail.com | ||||
Data începerii proiectului | 13.09.2010 | Data încheierii proiectului | 12.06.2011 | |
Valoarea totală eligibilă a proiectului (lei): | 290.020,00 | |||
Perioada de raportare[1] | De la: | 13.09.2010 | La: | 12.06.2011 |
|
2.1 REZUMATUL PROIECTULUI
Proiectul „Planificarea strategica , parghie de dezvoltare durabila si coerenta a statiunii Busteni „ Cod SMIS 12735 , este incadrat in Programul Operational „ Dezvoltarea Capacitatii Administrative, Domeniul major de interventie 1.1, Strategii de dezvoltare locala. Contractul de finantare a fost semnat la data de 13.09.2010 cu numarul 186. Si a avut o perioada de implementare de 9 luni, respectiv 13.09.2010 – 12.06.2011
Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt:
– Stabilirea liniilor de dezvoltare strategică a localităţii
– Identificarea şi distribuirea eficientă a resurselor financiare pentru implementarea proiectelor prevăzute în planul de acţiuni elaborat
– Îmbunătăţirea eficienţei şi performanţei funcţionării autorităţii publice locale
– Iniţierea unui dialog ce vizează crearea de parteneriate la nivel instituţional cu instituţii similare
– Diseminarea rezultatelor şi constientizare publică cu privire la importanţa planificării strategice
– In derularea proiectului s-a verificat permanent modul de afisare a elementelor vizuale si s-a cerut acordul ofiterului de proiect.
– S-au desfasurat toate activitatile prevazute in cererea de finantare
– Strategia de dezvoltare locala a fost aprobata de Consiliul local in data de 08.06.2011 cu numarul 72
– Au fost tiparite dupa aprobarea in consiliul local a Strategiei de dezvoltare, 200 exemplare strategii si 100 exemplare ghiduri planificare strategica.
– S-a efectuat auditul proiectului,
– 2.2. STADIUL PROIECTULUI ÎN RAPORT CU REALIZAREA OBIECTIVELOR
Obiective generale |
Creşterea capacităţii de planificare strategică la nivelul oraşului Buşteni prin elaborarea strategiei de dezvoltare durabilă la nivel local , orizont 2015 |
Obiective specifice |
|
2.3. ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI
Denumirea activităţii
|
Perioada de realizare |
Stadiul implementării (implementat, neimplementat) |
|
Începere |
Finalizare |
||
Pregatire cerere de finantare (realizata anterior perioadei de implementare) | 3 august 2009 | 3 septembrie 2009 | Realizat anterior perioadei de implementare |
Lansarea procedurii de achiziţii publice | Septembrie 2010 | Octombrie 2010 | implementat |
Achizitie echipamente IT | Septembrie 2010 | Octombrie 2010 | implementat |
Informare, publicitate | Septembrie 2010 | iunie 2011 | implementat |
Formarea grupului de lucru | ianuarie 2010 | Februarie 2010 | implementat |
Colectare de date | Decembrie 2010 | Aprilie2011 | implementat |
Sondaj de opinie | Decembrie 2010 | Aprilie2011 | implementat |
Definirea Status Quo. | Ianuarie2011 | Martie2011 | implementat |
Evaluarea situaţiei existente şi identificarea punctelor tari, slabe, a ameninţărilor şi oportunităţilor | Martie2011 | Martie2011 | implementat |
Stabilirea viziunii, misiunii şi a axelor prioritare de dezvoltare | Martie2011 | Martie2011 | implementat |
Consultare publică strategie de dezvoltare | Aprilie2011 | Aprilie2011 | implementat |
Elaborarea măsurilor şi a seturilor de acţiuni | Aprilie2011 | Aprilie2011 | implementat |
Consultare publică strategie integrală cu plan de acţiune | Aprilie2011 | Aprilie2011 | implementat |
Sesiuni de pregătire personal autoritate publică | Martie2011 | Iunie2011 | Implementat |
Management proiect şi raportare | Septembrie 2010 | Iulie 2011 | implementat |
Audit proiect | Iunie 2011 | iulie 2011 | implementat |
2.4. Detaliaţi stadiul realizării măsurilor corective, precum şi respectarea termenelor stabilite, pentru cazurile în care AM a făcut astfel de recomandări:
Măsuri corective iniţiate de AMDCA |
Termen de realizare acordat |
Stadiul realizării măsurilor |
Respectarea termenelor propuse |
Nu este cazul | |||
2.5. REZULTATELE OBŢINUTE
Rezultate de proiect
– 21 Funcţionari ai primăriei pregătiţi în domeniul planificării strategice,
– 25 Funcţionari ai primăriei pregătiţi în domeniul dezvoltării durabile,
– 53 Angajati ai primăriei pregătiţi în domeniul egalitatii de sanse
– 25 Angajati ai primariei pregatiti in domeniul dezvoltarii durabile
– 65 Participanti la Conferinta cu tema Dezvoltarii durabile
– 69 Participanti la Conferinta cu tema Egalitatii de sanse
– 40 Participanti reprezentativi pentru orasul Busteni la prima consultare publica
– 40 Participanti reprezentativi pentru orasul Busteni la consultarea publica finala
– 1 strategie de dezvoltare durabila aprobata prin hotarare de Consiliu Local
Rezultate imediate ale proiectului
– 5 contracte semnate cu furnizorii
– Echipamente achizitionate functionale : 1 laptop, 3 soft licentiat, 1 multifunctionala, 1 videoproiector, 1 ecran proiectie
– 2 Comunicate de presa – Lansare proiect si finalizare proiect
– 1 Banner proiect
– 50 Etichete/stickere
– 200 strategii
– 100 ghiduri planificare strategica
– Grupuri de lucru formate in functie de urmatoarele tematici: mediu, economic, social, administratie,turism
2.6. EVALUAREA IMPACTULUI PROIECTULUI
Proiectul a avut un impact deosebit, pozitiv, contribuind la dezvoltarea capacitatii administrative a personalului din Primarie dar mai ales a dus la colaborarea intre institutia Primariei si locuitorii orasului Busteni, axandu-se pe transparenta in comunicare, in organizare, derulare si finalitate.
Astfel la acest proiect au participat democratic persoane reprezentative din localitate, personalul primariei, toti consilierii primariei, unitatile bugetare de pe raza orasului busteni, alte societati comerciale, conlucrand , finalitatea proiectului traducandu-se prin realizarea „ Strategiei de dezvoltare durabila a Localitatii Busteni – Orizont 2015 aprobata de Consiliul Local Busteni in data de 08.06.2011 prin Hotararea 72.
2.7. Indicatori
Cererea de proiecte 4/2009 |
Axa 1 – Îmbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice
DMI 1.1. – Îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ
Operaţiunea – Strategii de dezvoltare locală
Indicatori |
U.M. |
Valoare realizată în perioada de raportare |
Valoare prevăzută în Cererea de finanţare (ţintă) |
Strategii elaborate |
număr |
1 | 1 |
Strategii aflate în faza de implementare |
număr |
1 | 1 |
Analize SWOT realizate |
număr |
5 | 5 |
Zile participant la instruire* |
număr |
141 | 170 |
Strategii aprobate |
număr |
1 | 1 |
2.9. ACTIVITĂŢI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE A PROIECTULUI
- a. Activităţi legate de mass-media
Activitatea |
DA (număr) |
NU |
Comunicat de presă la începutul derulării proiectului | 1 | |
Comunicat de presă la sfârşitul proiectului | 1 | |
Apariţii în presă:- articole în presa scrisă | 1 | |
– ştiri | 2 | |
– reportaje | ||
– interviuri radio/TV | 4 | |
x Activităţile au respectat cerinţele minime incluse în anexa IV a Contractului de finanţare? DA |
- b. Materiale de promovare
Tipul materialului de promovare |
DA |
NU |
Bannere/afişe la locul de desfăşurare a proiectului | da | |
Fotografii din care să reiasă amplasarea afişelor/bannerelor | da | |
Etichete aplicate mijloacelor fixe achiziţionate | da | |
Materialele necesare pentru îndeplinirea activităţilor (curricule, suporturi de cursuri, manuale, rapoarte, etc) conţin elementele de identificare vizuală | da | |
Materiale-suport pentru activităţile desfasurate (de ex.: pliante, broşuri, pixuri, mape, etc) | Nu este cazul | |
În realizarea materialelor s-au respectat cerinţele minime incluse în anexa IV a Contractului de finanţare? Da |
- c. Evenimente de promovare
Tipul evenimentului |
Descrierea |
Eveniment lansare | 70 de participanti la evenimnetul de lansare |
Conferinta dezvoltare durabila | 65 participanti din care 25 angajati ai primariei |
Seminar egalitate de sanse | 69 participanti din care 53 de angajati ai primariei |
Consultare publica 1 | 40 de participanti in cadrul consultarii publice |
Consultare Publica 2 ( finala | 40 de participanti in cadrul consultarii publice |
X Fotografii de la locul de desfăşurare a evenimentului. |
- d. Alte activităţi de informare şi publicitate
Tipul evenimentului |
Descrierea |
Interviuri | In cadrul fiecarui eveniment descris mai sus a fost invitata presa scrisa si vizuala, dandu-se interviuri de catre managerul de proiect si primarul localitatii Busteni |
Aparitii in presa scrisa | Lunar Primaria Busteni da comunicate cu privire la starea economica sociala si de mediu a populatiei localitatii, prezentand si aspecte ale atragerii de fonduri europene |
Comunicate de presa generale | In cadrul altor evenimente ce au loc pe teritoriul orasului intotdeauna sunt amintite proiectele europene derulate, programele de finantare, fondurile si axele prioritare. |
2.10. ACHIZIŢII PUBLICE¨
Nr.crt. |
Obiectul contractului |
Tip contract achiziţii (servicii, bunuri) şi cod CPV |
Procedura de achiziţie publică aplicată |
Număr de oferte evaluate |
Contract achiziţie (nr/data) |
Valoare contract (Lei fără TVA) |
Stadiu contract |
1 |
2 |
6 |
7 |
9 |
10 |
12 |
13 |
01 |
Pregătirea cererii de finanţare | ServiciiCod CPV73220000-0 | Cere oferta SEAP | 5 | 8557 / 27.08.2009 |
21.006,00 |
Finalizat |
1.1 |
Realizarea strategiei de dezvoltare durabilă a oraşului Buşteni, elaborarea ghidului de best practice-uri în domeniul planificării strategice, susţinerea sesiunilor de pregătire în domeniul planificării strategice, egalităţii de şanse şi a conferinţei în domeniul dezvoltării durabile. | ServiciiCod CPV73220000-080530000-8 | Cere ofertaSEAP | 3 | 13070/13.12.2010 |
78.181,60 |
Finalizat |
1.2 |
Servicii de realizare a sondajului de opinie | ServiciiCod CPV79320000-3 | Cere ofertaSEAP | 3 | 13.069 / 13.12.2010 |
44.700,00 |
Finalizat |
2 |
Servicii de tipărire strategie, ghid în domeniul planificării strategice, banner, etichete | ServiciiCod CPV79823000-9 | Achizitie directa | 3 | 6219 / 09.06.2011 |
27.180,00 |
Finalizat |
3 |
Achizitie servicii informare si publicitate ( bannere,etichete,comunicate presa | ServiciiCod CPV 79341000-6 | Achizitie directa | Caiet sarcini13140/14.12.2010 |
347,00 500,00 700,00 |
Finalizata | |
4 |
Achiziţie echipamente IT | Furnizare echipamenteCod CPV30213100-638652120-730232110-848624000-8 | Achizitie directa | 3 | 11133 / 22.10.2010 |
7.790,00 |
Finalizat |
5 |
Ch gen de administratie | ServiciiCod CPV 30192153 – 8 | Achizitie directa | 1 | 2011.03262 / 06.04.2011 |
384.03 |
Finalizat |
6 |
Inchiriere sali | Servicii Cod CPV 70130000-1 | Achizitie directa | 2 | 4178/13.04.2011 |
7000,00 |
Finalizat |
7 |
Servicii audit | ServiciiCod CPV79212100-4 | Cerere de oferta | 7 | 6958 / 27.06.2011 |
2000,00 |
Finalizat |
2.12. CONTINUAREA PROIECTULUI:
Proiectul va continua prin monitorizarea strategiei de dezvoltare durabila a localitatii. La monitorizare vor participa cei 21 de angajati ai primariei care au beneficiat de instruirea in domeniul planificarii strategice . Sursa de finantare Buget local – Capitol Salarizarea personalului |
|
3.1. DEZVOLTAREA DURABILĂ
Explicaţi modul în care proiectul a contribuit la dezvoltarea durabilă (economic, social şi de mediu)
In cadrul proiectului s-a desfasurat activitatea „Conferinta pe tema dezvoltarii durabile” in cadrul acestei activitati au beneficiat de instruire/informare 25 de functionari ai primariei care si-au insusit cunostinte si principii ale dezvoltarii durabile. Pe langa intarirea capacitatii administrative in acest domeniu s-a avut in vedere ca aceste principii sa poate fi comunicate si populatiei localitatii, din acest motiv in cadrul aceluiasi eveniment au participat si persoane ce nu au facut parte dintre angajati, exempu Consilieri locali, Personal administrativ din invatamant, sanatate,administratia financiara , societati publice ( salubrizare, apa-canal ) etc de pe teritoriul administrativ al localitatii. |
3.2. EGALITATEA DE ŞANSE
Explicaţi modul în care proiectul a promovat egalitatea de şanse
In cadrul proiectului s-a desfasurat activitatea „Seminar pe tema Egalitatii de sanse” in cadrul acestei activitati au beneficiat de instruire/informare 53 de functionari ai primariei care si-au insusit cunostinte si principii ale egalitatii de sansa. Pe langa intarirea capacitatii administrative in acest domeniu s-a avut in vedere ca aceste principii sa poate fi comunicate si populatiei localitatii, din acest motiv in cadrul aceluiasi eveniment au participat si persoane ce nu au facut parte dintre angajati, exempu Consilieri locali, Personal administrativ din invatamant, sanatate,administratia financiara , societati publice ( salubrizare, apa-canal ) etc de pe teritoriul administrativ al localitatii. |
|
Problema |
Modalitatea de rezolvare |
In conditiile in care Romania trece printr-o perioada de reduceri de personal in Administratia publica locala, Orasul Busteni a avut aceleasi probleme, Astfel in luna iunie 2010 un numar de 25 de angajati / functionari au fost disponibilizati, in luna Martie 2011 un numar de 38 de angajati au renuntat sa mai lucreze in cadrul Primariei datorila scaderilor salariale, ducand la dificultati in atingerea indicatorilor de proiect respectiv neatingerea unui numar de 33 de participanti eligibili ( functionari ai Primariei )la conferinta pe tema dezvoltarii durabile. | La conferintele si seminariile pe tema dezvoltarii durabile au participat persoane angajate in sectoarele conexe administratiei publice locale, respectiv Politie, Politie locala, Invatamant , Sanatate, Servicii deconcentrate, ceea ce a dus implicit la atingerea obiectivului propus, respectiv Intarirea capacitatii administrative. |
___Vizualizari 622