ULTIMELE ARTICOLE

Uite că vin cu niște precizări privind propaganda electorală ca să nu fiu interpretat că ”delirez” cu privire la inscripții ”de partid” :

campanie 024

Sursa foto: prin ploaie in fața Castelului Cantacuzino – INȚELESUL VIEȚII

Conform Ghidului de Finanțare a Campaniei Electorale și a legii 115/2015 :

” VI. Materialele de propagandă electorală

Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplineşte următoarele condiţii [art. 36 alin. (7) din Legea nr. 334/2006, republicată]:


 se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;

 este utilizat în perioada 6 mai – 4 iunie 2016, ora 07,00;

 are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;

 depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală [art. 36 alin. (2) din Legea nr. 334/2006, republicată]:

 afişe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj stabilite prin dispoziția primarului;

 materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;

 publicitate în presa scrisă;

 materiale de propagandă electorală online;

 broşuri, pliante şi alte materiale tipărite din aceeași categorie.

Precizări:

 Prin materiale tipărite din aceeași categorie cu broșurile și pliantele se înțelege materialele tipărite pe suport de hârtie. Din această categorie mai fac parte calendare, door hangers, flyers, fluturași.

Competitorii electorali au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală, în mod vizibil, următoarele date [art. 36 alin. (3) din Legea nr.334/2006, republicată]:

 denumirea competitorului politic care le-a comandat;

 denumirea operatorului economic care le-a realizat;

 codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar;

 tirajul, unde este cazul.

Interdicții:

 Producerea şi difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiţii decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, este interzisă [art.36 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată]

 Competitorii electorali nu pot produce materiale de propagandă electorală în regie proprie. [art.36 alin. (7) din Normele metodologice]

Este interzisă utilizarea în campania electorală a pixurilor, cănilor, ceasurilor, tricourilor, jachetelor, gecilor, impermeabilelor, pelerinelor, vestelor, șepcilor, căciulilor, fularelor, sacoșelor sau a pungilor și a altor materiale din poliester, umbrelelor, găleților și alte materiale din aceeași categorie, brichetelor, chibriturilor, produselor alimentare, produselor alcoolice, ţigărilor și a altor alimente asemenea.

 Oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidaţi ori un anumit candidat se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi. [art. 386 alin. (1) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare]

 Mijloacele folosite în campania electorală nu pot contraveni legii. [art.65 alin. (3) din Legea nr.115/2015]

 Este interzisă organizarea acţiunilor de campanie electorală în unităţile militare, precum şi în spaţiile din şcoli şi universităţi în perioada de desfăşurare a cursurilor. [art.65 alin. (4) din Legea nr.115/2015]

IMPORTANT:

Următoarele tipuri de acţiuni şi materiale de propagandă electorală nu mai sunt permise de prevederile legale în vigoare în timpul campaniei electorale:

 Vehiculele inscripţionate cu sloganuri de campanie.

 Vehiculele care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar.

 Spectacole, serbări, focuri de artificii, etc.

 Bannere, mesh-uri, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, panouri publicitare mobile, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.

Așadar stimați competitori: NECUNOAȘTEREA LEGII NU DUCE LA EXONERAREA DE RĂSPUNDERE 

UTILIZARE – ori că dai ori că iei ori ca porți ori că dai să poarte tot una este.

La intrebarea: Pot să pun afișe cu sigla sau candidatul pe câne, cal, pisică, carucior, bicicletă,etc  sau să-mi vopsesc calul, câinele pisica, etc cu insemnele partidului sau candidatului că nu sunt autoturisme sau autovehicole? Răspunsul ar trebui să fie ”NU! iar OMUL face parte din regnul ANIMAL ! ”

Nu spune nimeni că nu ne putem imbrăca in veste roșii, albastre, galbene chiar și verzi să punem o șapcă galbenă, albastră, roșie, verde,etc și pantaloni de diverse culori și fulare, dar SĂ NU AIBĂ INSEMNE ELECTORALE GEN SIGLĂ, LOGO, INDEMN …

Ideea este SĂ RESPECTĂM LEGEA ȘI SĂ NU MAI INCERCĂM SĂ GĂSIM VIRGULE PENTRU A NE CREA AVANTAJE că de la virgule ni se trage !

Și cam aceleași precizări le-am primit de la reprezentanții PNL Prahova in BEJ, BEC, AEP la intrebarea mea de astăzi de dimineață referitoare la plimbatul unor veste ”neinscripționate”.

Iar dacă totuși consideră cineva că nu așa se citește și interpretează un document/lege atunci ii pot da drept la replică sau comunicat .

Cu stimă dragi cititori,

UPDATE: Hotărârea nr. 19/2016 privind aprobarea Ghidului finanţării campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016

CAPITOLUL V – Materialele de propagandă electorală

Art. 26.

(1) Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;

b) este utilizat în perioada 6 mai-4 iunie 2016, ora 07,00;

c) are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;

d) depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

(2) În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală:

a) afişe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj stabilite prin dispoziţia primarului;

b) materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;

c) publicitate în presa scrisă;

d) materiale de propagandă electorală online;

e) broşuri, pliante şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie.

(3) Prin materiale tipărite din aceeaşi categorie cu broşurile şi pliantele se înţelege materialele tipărite pe suport hârtie, precum calendare, fluturaşi, flyere etc.

(4) Următoarele tipuri de acţiuni şi materiale de propagandă electorală nu mai sunt permise de prevederile legale în vigoare în timpul campaniei electorale:

a) vehiculele inscripţionate cu sloganuri de campanie;

b) vehiculele care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar;

c) spectacole, serbări, focuri de artificii etc.;

d) bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate auto-portante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, panouri publicitare mobile, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.

 

___Vizualizari 453

Facebook Comments
Ce zice LEGEA despre propaganda electorală

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Distribuie
Read previous post:
Toamna se numără… vocile

Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, ora 18.00, în cadrul Stagiunii Muzicale 2017 de la Buşteni, studenţi ai Universităţii Naţionale de Muzică...

Close