ULTIMELE ARTICOLE

Mai citesc și eu din când in când 🙂 , mai ales dacă mă interesează. La Bușteni sunt ”aproape” 297 de unități de primire turistică autorizate de A.N.T și au diverse forme de funcționare, PFA, II, SRL . Dintre aceștia, destul de mulți, când au auzit că a fost aprobat de către C.L. Bușteni, la PROPUNEREA dlui Primar, Dr. Ec. Emanoil Savin să fie MAJORAT impozitul la ”nonrezidenți” de la 0,1% la 1,3%, m-au sunat să mă intrebe care este ”metodologia” de a RENUNȚA să facă turism.

Primaria Busteni 003


Inițial m-am ingrijorat deoarece după aproape 15 ani de ”chin” de aducere din ”negru” in ”alb” a unităților de cazare, acum, pur și simplu să dispară ”turismul” …?

Am indemnat la calm, deoarece mă gândeam că nu o fi ”dracul atât de negru”, că e Doctor in economia turismului, o fii știind el ceva . Și se pare că așa a și fost.

In primul rând, de la inceput, dacă nonrezidenții nu-și deduceau cheltuielile cu utilitățile, atunci plăteau ca rezidenții, adică 0,1% din valoarea imobilului, dacă deduceau plăteau 1,3%.

Pe ințelesul tuturor:

La o valoare a casei de 1.000.000 lei impozitul ar fi 1000 lei. Dacă se deduc cheltuielile impozitul ar fi 13.000lei .

Păi asta ar insemna că utilitățile, pentru a fi rentabil să le deduci ar trebui să se ridice cam la 81.250 lei  !

In principiu, utilitățile pentru o pensiune/vilă / camere de inchiriat cu 5 camere nu pot fii mai mari de 1000 lei lunar PENTRU ACTIVITATEA DE TURISM, adică legal, nu așa că vrea patronu’  să nu-și optimizize cheltuielile, deci cât de nebun să fii să ”deduci” mai puțin ca să plătești și impozit mai mult ?

Si iată că :

… ”Normele modificate ale Codului fiscal, care clarifică stabilirea taxei pentru clădirile mixte, folosite atât ca locuință, cât și ca sediu de firmă sau PFA, vor fi aprobate în ședința de guvern de săptămâna viitoare, potrivit informațiilor Profit.ro. Având în vedere că termenul limită de depunere a declarațiilor este ultima zi din martie, cei care așteaptă noile prevederi vor avea cel mult două săptămâni la dispoziție.

Astfel, clădirea se încadrează în categoria nerezidențial dacă cheltuielile cu utilitățile sunt decontate/deduse de persoană juridică sau de PFA care își are sediul în clădire, respectiv rezidențial dacă cheltuielile cu utilitățile sunt decontate de proprietarul persoană fizică.

Proiectul prevede că prin cheltuielile cu utilitățile se înțelege: cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrică, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare.

„Foarte important este că proiectul precizează că și în cazul în care la sediu se desfășoară activitate economică, dar nu se deduc utilitățile, impozitul este ca pentru clădiri rezidențiale. Clarificarea este necesară pentru că în textul Codului fiscal nu se prevede acest lucru. Din această cauză, direcțiile de taxe locale solicită și în acest moment, pentru că normele modificate nu au fost încă publicate ca persoană să dovedească cu documente că nu desfășoară activitate pentru a încadra clădirea în categoria rezidențial, certificat constatator de mențiuni de la Registrul comerțului, punct de lucru înregistrat etc”, spune Andreea Steinhart.

Proiectul de norme prevede că nu se mai cer documente dacă persoană fizică declară pe propria răspundere că persoana juridică sau PFA nu deduce cheltuielile cu utilitățile. Prin urmare, declarația nu trebuie însoțită de raport de evaluare, proces verbal de recepție ori act de dobândire dacă  la adresa clădirii nu se desfășoară nicio activitate economică sau dacă se desfășoară activitate economică, suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct și cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică 

„Declarația trebuie să fie însoțită doar de declarația pe proprie răspundere a proprietarului sau a persoanei  împuternicite, după caz, prin care se atesta faptul că nici una din cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcină persoanei care desfășoară activitatea economică”, precizează consultantul Contexpert.

Norme de aplicare Cod Fiscal pe site la MFP :

” „(1) În aplicarea art. 495 din Codul fiscal, pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2016 se stabilesc următoarele :

c) nu se depun documentele prevăzute la lit. b) ( n.r raport de evaluare etc ) în cazul clădirilor cu destinație mixtă:
(iii) nu se depun documente justificative, în cazul în care la adresa clădirii nu se desfășoară activitate economică SAU CÂND CHELTUIELILE CU UTILITĂȚILE NU SUNT ÎNREGISTRATE ÎN SARCINA PERSOANEI CARE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATE ECONOMICĂ. “

Dupa cum se vede singura conditie ( a uitilitatilor ) e cea cu litere majuscule ( existenta acelui SAU ) . NU se precizeaza nicaieri de vreo delimitare ! …”

sursa: Profit.ro

Vă invit să citiți tot articolul de la sursa de mai sus, pentru că merită, mai ales că vă scapă de problema reevaluării, supraimpozitării, etc.

Aceste informații sunt valabile și pentru celelalte localități , nu numai la Bușteni.

Sper să mai fi făcut un pic de lumină in cazul ”supraimpozitării” de la Bușteni și că am răspuns și la un comentariu mai vechi.

 

___Vizualizari 368

Facebook Comments
Agenții economici din Bușteni pot plăti impozitul ca și anul trecut
Tagged on:                                     

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Distribuie
Read previous post:
parcdezapezit
Patinoar și Centru Medical la Bușteni

Să mai zică cineva că Bușteniul ”stă pe coadă” și doar se continuă ”inerția”. Trebuie să imi cer scuze că...

Close