ULTIMELE ARTICOLE

În perioada 28 iunie – 4 iulie, un grup de reprezentanți ai Primăriilor Sinaia, Deva, Constanța, Timișoara, Hunedoara și Sibiu, sub patronajul ASR Principele Nicolae al României, a participat la un amplu program de studiu privind mobilitate urbană în Olanda. Scopul acestei vizite a fost cunoșterea celor mai bune practici în implementarea infrastructurii destinate bicicletelor și întâlnirea reprezentanților administrației publice locale cu ingineri, designeri, ong-uri și factori de decizie din administrația olandeză. Inițiativa acestei vizite aparține organizației non-guvernamentale Ador România și a fost realizată cu sprijinul Eurosport DHS și cu colaborarea Alta Panning &Design (USA) și Wilderness Trail Bikes (USA) .

461231690_1280


Astfel, timp de șase zile, reprezentanții Primăriilor mai sus menționate au vizitat cinci orașe, un parc național, și au asistat la nu mai puțin de 16 prezentări susținute de specialiști în mobilitate urbană, coordonatori de implementare, designeri, dar și reprezentanți ai administrației locale și regionale olandeze care au realizat în orașele lor, modele de bune practici în infrastructura destinată ciclismului.

11207367_987409567957638_5016991306064828766_n

În primul rând aș vrea să salut această inițiativă. Cred că schimbul de experiență și transferul de informații de la cei care știu, la cei care vor să știe, este indispensabil pentru dezvoltarea României în cadrul Uniunii Europene. Au trecut deja câțiva ani de când am insistat pentru construirea sensurilor giratorii în orașul Sinaia, ca soluție pentru reducerea vitezei. Voi continua cu aceeași determinare acest proces. Cu atât mai mult cu cât Sinaia este un oraș turistic, ne dorim ca el să rămână un oraș al oamenilor, cu aer curat, fără blocaje, fără poluare, cu alternative sănătoase și plăcute de petrecere a timpului liber. În acest moment suntem în faza de analiză a rutelor posibile, suntem deschiși propunerilor, mai ales a acelora venite din partea cetățenilor și nu vom întârzia să implementăm acest tip de proiecte.”a spus Vlad Oprea, Primarul orașului Sinaia.

Programul a inclus și vizitarea unor facilități fără de care transportul pe bicicletă, la nivel colectiv, nu ar fi posibil: parcări publice pentru biciclete, modele de semnalistică, sensuri giratorii, poduri și tuneluri precum și zeci de kilometri de piste de biciclete, turistice sau utilitare.

De asemenea, delegația a fost familiarziată cu concepte indispensabile mobilității urbane fluide, nepolunate: calmarea traficului prin construirea sensurilor giratorii în interiorul orașelor, dar și limitarea vitezei autovehiculelor la 30km/h.

11694987_986502158048379_1825706839728560382_n

Transportul grupului, pe toată durata vizitei, a fost realizat folosind în exclusivitate mijloace de transport în comun (tren și tramvai) sau bicicleta.

Programul de studiu, aflat la a doua ediție, are ca obiectiv transferul de informații către factori de decizie din administrația locală în vederea implementării unor soluții complete, care să ofere o infrastructura viabilă pentru biciclete, să reducă traficul rutier, să mărească siguranța în interiorul orașelor, să fluidizeze mobilitatea urbană și să încurajeze mișcarea în rândul populației tinere, toate acestea fiind parte din recomandările Comisiei Europene pentru România.

___Vizualizari 312

Facebook Comments
Mobilitate urbană – Dreptul la bicicletă – Sinaia 2015
Tagged on:                         

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Distribuie
Read previous post:
Declar deschis sezonul ghebelor

Ca in fiecare an :) , cum apar ghebele, hop și eu in căutarea celor mai ”zemoase” locuri și zone....

Close