Update – S-a uscat vopseaua !

Mare ți-e gradina doamne!

DSCN1940

In jurul orelor 18.00 probabil că s-a uscat vopseaua pe cea de-a doua pasarelă probizorie, de la gară drept pentru care s-a făcut funcțională și liberă la trecători.

Fluidizarea este cea scontată, chiar se circula frumos in sus și in jos, era un du-te-vino frenetic, dacă te uitai atent chiar … transpirai.

DSCN1919

Am avut o  surpriză când am observat … așa ca tot ”bușteneanul” de rând bătaia maximă de joc , ce-i drept probizorie, care s-a abătut asupra ”buștenenilor”.

– S-au șters 4 treceri de pietoni, distanța intre cele două clasice fiind de aproximativ un kilometru. Dacă nu poți urca pasarela … ghinion.

– Se desfințează stația de taxi de la Gară , pentru că monumentul Caporalului Mușat va deveni sens giratoriu pentru cei care vin dinspre Zamora, și abia aștept să văd turiștii cu valize și rollere escaladând pasarelele.

– S-a desfințat stația de ”titicar” care ducea in Zona de agrement – Valea Crebului, aceasta mutându-se in strada Nestor Ureche.

DSCN1939

– Cum traficul pietonal se va desfășura pe partea cu Coștila, Piața și Primărie pe partea cealaltă agenții economici iși vor inchide porțile in curând odată cu stergerea trecerii de pietoni de la intersecția DN1 – Str. Cuza-Vodă.

Toate acestea sfidând ”comunitatea locala” ! Și pentru ce? … Pentru că mai marii impotenți in ale fluidizării iși imaginează pasarele ca soluții la autostrazi . Iși imaginează cum pot să-și bată joc de ”pulimea locală”  pentru ai satisface fluid pe cei din tranzit, pe cei ce trec in goana roții, oprind prin parcări și sărind gardurile, că așa-i conțopistu. Pun pariu că ăștia fluidizațiii vor pomenii și ei păsărele tocmai pentru că nu au trecere de pietoni la scara merțanului, evantual semaforizate și lăsate pe verde pentru nesimțirea lor.

Mirarea mea nu se oprește aici pentru că nu-mi imaginez, incă, dar s-ar putea să apară o mică gheretuță cu un nenea care să dea la o parte separatoarele de bandă, taman pe DN1 la intersecția cu cartierul Zamora și Primăria Bușteni, pentru că Jeep-ane ale lu’ unu’  și ale altora să poată intra și ieși când vrea păsărela lor in toate zările.

De ce oare nu au pus și o mică barieră ca la metrou, cu fisă sau cu cartelă pentru a accesa pasarele, așa iși mai recuperau din investițiile de peste ”N”00,000 euro, puneau și un slogan , nu cel cu ”izvor de energie” care este intâlnit prin toate parcările sau in Zona de agrement Valea Cerbului, cu toate că e bun si acela că te imbie la urcat și la coborât ( 100 de trepte) la o gură de apă , un slogan gen ” da-ți un leu colea’  pentru  pasarela mea”  și foloseau banii pentru recuperarea investițiilor dar și pentru construirea de noi ”pasarele subterane”, cum spunea altu” mai mare!

Si totuși avem puncte de belvedere:

pasarelaview1

Am mai admirat un biciclist pentru care bicicleta era prea grea. a rugat un trecător să-l ajute să treacă pe partea cealaltă in siguranța… nici la problema asta nu s-a gândit nimeni, totuși s-a găsit rezolvarea.

 

___Vizualizari 694

10 thoughts on “Update – S-a uscat vopseaua !

  1. Peste cateva zile vom veni la Busteni in vacanta!Ne place foarte mult aceasta pitoreasca asezare….adoram plimbarile lungi,pe jos,desigur…doar ca,vestea aparitiei “pasarelelor magice”,ne cam inspaimanta deoarece avem un nou membru in familie care nu se desparte de carucior…..oare cine ma va ajuta sa urc si sa cobor atatea trepte?Am inceput sa fac antrenament cu caruciorul in spate,fac tot felul de scheme..cum sa-l iau,unde su-l pun …dar totul este in zadar….oare proiactantul acestor pasarele nu are o solutie la problema mea?Banuiesc,ca a luat in calcul si asemenea situatii ,nu?…….Dragii mei,ironizam faptele pentru a ne aduce zambetul pe buze dar ,de fapt,este de tot rasul!!!!De anul viitor vom scimba locatia vacanzelor noastre si ca noi mai sunt si altii!!!Pacat!

  2. Sunt bustenar circa 2-3 luni pe an de peste douazeci de ani. Nici pe mine nu ma incanta solutia pasarelellor dar prea faci din tantar armasar cot la cot cu [prea] multi din presa.
    Nu te obliga nimeni sa traversezi folosind pasarelele. Art. 73 pct 3 din OUG 195 a fost si este in continuare valabil. Ai dreptul sa traversezi in localitate pe la coltul intersectiei fara a avea insa prioritate. Acolo unde nu-s garduri, nimic nu te opreste.
    Bicicleta e vehicul. Cine are de mers cu bicicleta, s-o foloseasca ca atare, pe post de vehicul. Nu are ce cauta sa circule pe trotuar (e interzis) si nu vad de ce s-ar chinui s-o urce pe pasarela cand poate traversa pe langa bicla pe orice colt de intersectie sau se poate urca pe ea si sa faca ce face orice alt autovehicul ca sa-si urmeze drumul. Spun asta si din calitatea mea de biciclist de sosea de circa 7-8000 de km pe an (fac frecvent ture gen Busteni-Bucuresti si retur).
    Si eu folosesc DN1 cu masina si m-as bucura daca solutia pasarelelor si a sistematizarii circulatiei ar aduce o imbunatatire a fluentei traficului. Decat sa stau mai mult de 45 min sa fac drumul de la Sinaia pana la Busteni (8 km), prefer sa urc pe pasarele daca e nevoie. De 3-4 ani am ajuns sa folosesc trenul si bicicleta pana la Comarnic, Predeal sau Sinaia numai ca sa nu fiu obligat sa stau in trafic mai mult de o ora degeaba. Chiar si la deal sunt mai rapid cu bicicleta decat cu masina (pe Sinaia – Busteni in special). Nu m-ar deranja asa tare sa fac asta daca n-ar ploua cu zilele si daca n-as avea si de transportat lucruri ce nu intra intr-un rucsac.
    S-auzim de mai bine!

  3. @ Ivana Cămataru și CM
    Stimată doamnă, Stimate domn,
    După două zile de functionare a pasarelelor traficul pe DN 1 a fost intr-*adevăr fluidizat, fară nici o glumă. Dacă s-ar fi dus proiectul până la capăt , adică semaforizarea unor treceri de pietoni atunci nici disconfortul creat bătrânilor, copiilor si persoanelor cu dizabilități nu s-ar fi simțit, dar s-a lucrat cu jumătăți de măsură. Sper insă că se va implementa și semaforizarea si se va reda populației cel puțin o (una) trecere de pietoni și se va gasi o soluție de fluidizare a intersecției de la Piața Agroalimentară nu de interzicere a intrarii in zona acesteia.
    Problema creată de pasarele este că Bușteniul a fost impărțit in două, adică exact de ce ne temeam . Totuși si aici mă refer la comentariul doamnei Ivana, nu trebuie renunțat la o vacanță din cauza unor decizii luate pe jumătate. Odată ce ați reușit să treceti peste DN1 de la Gară totul este ca inainte. Merită efortul!.
    Despre art.73 pc3… Credeți că bătrânii și copii au extrase din lege in buzunar pentru a le infunda fluierele polițiștilor care stau acum in locul trecerilor și fluieră ca pe stadion când se apropie cineva de marginea strazii 🙂 ? … eu nu cred, insă ideea e bună și pe baza comentariului dvs voi face un articol de informare a cititorilor noștri insă cred că asta va diminua fluidizarea.
    Sper din tot sufletul ca apariția pasarelelor să nu ducă la diminuarea număruluiu de vizitatori iar autoritațile să rezolve această problemă prin construireea acelor pasaje subterane, sper.
    Vă mulțumesc pentru comentarii,
    Cu stimă

    1. Politistii au tot dreptul sa-i fluiere pe cei care intentioneaza sa traverseze prin locul fostelor treceri de pietoni (pe sub pasarela cum ar veni). Tot acelasi articol din Codul Rutier precizeaza ca traversatul pe la colt e permis in lipsa amenajarilor (adica daca n-ar fi existat pasarela, pasaj, trecere pietonala).
      Dar de ce e musai sa traversezi DN1 chiar prin locul ala (piata sau gara)? Intre cele doua pasarele sunt 4 colturi de intersectie – doua la “ultima grenada”, una la str. Fantanii si una la str. Grivitei (bariera). La deal/vale de cele doua pasarele au ramas cate (cel putin) 2 treceri de pietoni plus multe alte colturi de intersectie. Nu mi se pare o mare incercare intelectuala sa-ti faci traseul astfel incat sa traversezi DN1 folosind alte locuri decat cele 2 pasarele.
      Tot ceea ce s-a facut deocamdata e sa se devieze pe deasupra sau prin alte locuri cohortele de pietoni care foloseau cu preponderenta trecerile de la piata si de la gara intrerupand fluenta traficului. Nu mai zic ca erau suficienti bezmetici care se aruncau pe trecere ca sa traverseze ignorandu-l pe politistul care dirija circulatia si care interzicea traversarea pietonilor in acel moment. Ce sa mai vorbesc despre faptul ca extrem de rar (si atunci erau non-localnici) am vazut pe cineva asteptand si alti pietoni pentru o traversare in grup sau asteptand o gaura in trafic. Nu, traverseaza fiecare cum ajunge langa trecere. Chestiune de bun simt si de secol 20 (adica de secol trecut!), zic eu. Cum bunul simt e intalnit doar la oameni, nu trebuie sa ne mire ca trebuie sa fim dirijati prin metode specifice altor specii: țarc, bici, gard, pasarela …
      Legislatia rutiera referitoare la circulatia pietonilor se invata la scoala de zeci de ani. Copiii ar trebui sa stie sau parintii lor ar fi trebuit sa-i invete daca-i trimit sa circule pe strada neinsotiti. Batranii? In 70 de ani n-au avut vreame sa afle care sunt drepturile si obligatiile pietonilor pe drumurile publice?! Sa le fie de bine. Prostia (in sensul strict al definitiei din DEX) trebuie sa doara. N-au decat sa urce pasarelele daca nu stiu ce drepturi au. Dar daca, intr-adevar, le duceti grija copiilor si batranilor, de ce nu i-ati informat dvs (si nu numai dvs) prin articolele scrise?
      Singura categorie usor mai defavorizata ar fi aceea a persoanelor cu handicap (de-adevaratelea). Dar si ei au la indemana solutii – va las pe dvs sa le precizati daca doriti (sunt tot in Codul Rutier). Ca fapt divers, eu nu cunosc si n-am vazut vreo persoana cu dizabilitati loco-motorii prin Busteni in afara de vreo cateva cazuri de turisti care oricum aveau mai mult de 1 insotitor – asta nu inseamna ca nu exista.
      Azi nu era niciun politist pe nicaieri pe sosea. Am traversat de 6 ori DN1, de 4 ori pe la colt de intersectie si de 2 ori pe la trecerea de la Silva. Nici ieri (luni) n-am vazut picior de politist si-am traversat pe trecerea de pe langa Maga Image si pe la alt colt de intersectie. S-ar putea ca in weekend/sarbatori sa apara politistii pe alocuri, sa apara separatoarele de sens, interdictii de viraj stanga dar in zilele saptamanii ce-au trecut e exact cum a fost pana acum mai putin doua treceri de pietoni – n-am observat alte restrictii de circulatie pe DN1. In weekend oricum nu prea conteaza cum e, orice localnic cu scaun la cap stie ca n-are ce cauta in centru sau pe DN1 in weekend, cel putin in timpul varfurilor de sezon – prea multi turisti/sezonieri pe mp.

      1. Dacă n-ar fi fost ultima frază probabil că as fi fost de acord cu ce ati scris dar ultima frază cu ”orice localnic cu scaun la cap stie ca n-are ce cauta in centru sau pe DN1 in weekend, cel putin in timpul varfurilor de sezon – prea multi turisti/sezonieri pe mp.” mă face să vă urez să fiti ridicat la rang de cetatean de onoare al orașului Bușteni alaturi de multe ”personalitați” la fel de deștepte ca dvs.Sper sa aveti macar 51 de ani pentru că daca va ridică la rang de Cetațean de Onoare aveti dreptul la ”un loc de veci” gratuit, in semn de aporeciere, nu de cei 500mp. Păi domnule, că stimate mi-a iesit din vocabular, Bușteniul este al Buștenarilor, cel putin teoretic. Turismul in veniturile localitatii reprezinta 8 % iar forta de munca implicata in turism tot atat. Restul de 90 % din populatie nu are de-a face cu aceasta activitate si sufera de pe urma acestei activitati. Mă abtin de la injurii tare de tot dar este ca si cum ai venit in casa mea si imi iei familia la **** după ce te-am primit cu bratele deschise ca prieten.
        Cei 8 % care lucreaza in activitatea de turism au ajuns sclavii unor ”investitori”, platiti cu salarii minime si de cele mai multe ori la negru in timp ce ei fac **** mare si-si numara marafeții. Sunteti un ghiolban manelizat fara respect fata de bustenari. Si ma opresc aici rugându-vă să faceti la fel. Nu cred că trebuie cineva să va suporte ineptia aceasta.

  4. N-ai inteles ce-am spus dar nici nu te-ai obosit sa ceri lamuriri, Hilar e ca vorbesti la persoana a doua plural ca si cum ai vrea sa-ti dovedesti bunele maniere (desi spatiul virtual nu obliga la asa ceva) dar, in schimb, folosesti exprimari triviale si injurii. “Ma abtin de la injurii” – adica te abtii sa le scrii, daca m-ai lasat sa inteleg ca ti-au trecut prin cap atunci e ca si cum mi le-ai fi adresat.
    Era vorba despre turistii si sezonierii care tranziteaza Busteniul indeosebi in weekend in varf de sezon si care, vrem, nu vrem, ne place, nu ne place, aglomereaza si polueaza o sosea asa zis nationala care traverseaza un oras ce se vrea statiune de munte cu aer curat. Daca tie iti place sa te preumbli pe DN1 in tot fumul si toata aglomeratia, n-ai decat. Vecinii mei, localnici sau sezonieri, incearca sa-si faca treburile si cumparaturile in timpul saptamanii si sa nu mai coboare in centru.
    Nu stiu la ce “investitori” te referi si nici nu ma intereseaza ce-ai indrugat acolo dar daca e vorba de respect, acesta se castiga. Daca asa crezi ca vei castiga respect, folosind exprimarile de mai sus, continua. Eu nu-mi permit sa-ti spun cum esti sau cum nu esti, sa-ti etichetez interventiile si limbajul. Daca cineva te-a facut sclav, inseamna ca i-ai permis sa te faca. Daca esti platit cu salariul minim, inseamna ca de atata stii, de atata produci si/sau de atata e cererea vs oferta. Nimeni nu-ti pune pistolul la tampla sa lucrezi intr-un anume loc. Tara e mare, Europa e mare, Planeta e si mai mare.
    Scuze, nu te voi mai deranja.

  5. Domnule Achim,eu sunt unul din “invadatorii” care vin si le respira aerul bustenarilor cam 1-2 luni pe an, in functie de cati bani am…
    Treaba cu 8%…nu vad de unde o scoateti. Si spun “vad” pentru ca tot venind prin Busteni, am facut o constatare vizuala: Pe orice strada treci gasesti: vile(noi) parasite sau de vanzare, case vechi parasite sau de vanzare,pensiuni,case cu anunturi in geam ca au camere libere,mici magazine.Restul de 92% muncesc in fabrici , uzine si ateliere ….sau au emigrat!
    Anul acesta i-am vazut pe cei care promoveaza turismul pe 4 roti( 4X4) si am avut sentimentul reintoarcerii in timp: Bucuresti anii 90 cand practic erai asaltat de toti bisnitarii (indiferent de culoare si rasa) care se ocupau cu schimb valutar si altele.
    Practic mergeai sa-ti faci cumparaturile si astia veneau ca boala pe capul tau de nu stiai cum sa mai scapi de ei….
    Astfel, citind afirmatiile dvs.,ma gandeam ca marii soferi ai Busteniului, si-au luat liber de la fabrica de hartie sau de la mecanica fina sinaia sa faca si ei ” bani de o ciunga”….

    Asa ca daca va deranjam,domnule Achim,vorbiti cu primarul din Busteni, si sunt comvins ca va veti intelege foarte bine cu dansul pentru ca este un individ care foloseste acelasi limbaj ca dvs., si rugati-l ca atunci cand mai vine dl. Oprea de la guvern ca sa primeasca o limba in fund ,sa-i propuna introducerea unei taxe pentru cei care vin sa petreaca o vacanta pe munte, incat sa nu mai vina nimeni pe acolo si sa nu va mai deranjeze!Ce naiba,pentru 8% …. nu merita deranjul.

    In speranta ca *****a pe care mi-o voi lua in gat de la dvs. sa aiba o lungime cat mai mica ( nu prea vreau sa ajung la ORL),va doresc muuuuulta sanatate ca e mai buna decat toate!!!

    1. Nu stiu dacă ati observat insă răspunsurile la comentarii sunt date in funcție de comentator. Avem pe la butonul verde ”despre ZdB” ( meniu /banda verde sus) niste termeni si conditii de utilizare a acestui site.
      Nu am de ce să vă adresez steluțe pentru că nu m-ati jignit sau nu ati jignit comunitatea locala, cel putin la comentariul de mai sus.
      Dacă vă uitati atent veți vedea că si la comentariile anterioare dvs am răspuns normal si fară agitatie până in momentul in care cineva a jignit. Chiar si după, m-am adresat cât de cât respectuos iar când am sărit calul am retras comentariul.
      N-am spus că activitatea 4×4 este singura solutie sau că această activitate este una foarte civilizată insă există. Am spus că prefer 40-50 de jeep-uri care să ”rupă” muntele in locul altor 1500 – 2000 de autoturisme zilnic care să-l ”termine” .
      Despre procente – găsiți pe site-ul oficial al Primăriei – orasul-busteni.ro , strategia de dezvoltatre a orasului Busteni, unde găsiti cam tot ce zic eu pe aici referitor la viata economico-socială a orasului.
      Despre limbaj :))) – sunt mic copil si precum stiti, foarte rar profesorul este depăsit de elev, nu este cazul meu
      Așadar vă aștept cu comentarii in continuare insă după ce citiți Termenii si condițiile ZdB, pentru că acolo veti intelege cam care este scopul meu sau al utilizatorilor ZdB.
      Cu stimă,

      1. Domnule, intentia nu era sa jignesc pe nimeni;ce gandeste,scrie sau spune dl CM e problema dansului….eu doar am ramas neplacut surprins cand am vazut ca a-ti folosit acele stelute,toatal in antiteza cu conceperea si abordarea acestui site, pe care eu il citesc cu drag de cateva luni.Sincer nu ma asteptam!Traiesc in Bucuresti – care este o cocina de 2 bani.Nu stiu cum naiba reusesc altii sa vina in mizeria asta ,iar eu ma chinui de 6 ani sa plec(fiind bucurestean 100%).Va spun acest lucru pentru ca stelutele fac parte din viata mea de zi cu zi. Pana si un nenorocit de salut pe strada il aud insotit de stelute!!!. Poate nu realizati ce inseamna pentru mine sa-mi aduc copilul pentru cateva saptamani pe an in busteni si sa nu aud injuraturi, sa nu calc in scuipati si rahati de caine pe strada.Acesta este contextul stelutelor mele si al stelutelor citite la dvs.

        Sanatate va doresc

Leave a Reply to ZiardeBusteni.ro - Cristian Achim Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read more:
DSCN0047
Incendiar… Bariera din Piatra Arsă

Am avut câteva articole cu privire la bariera din Piatra arsă care a fost pusă deoarece... !!!!!!!!! Acest ”deoarece...” insă...

00015poianatapului
Poiana Tapului – Gara

Nr. 7 -  Fotografie alb-negru, realizată în 1898 reprezintă vedere din Halta CFR, având în centru podul rutier de pe DN...

Close