Bariera din Piatra Arsă se ridică! partea a-II-a


ULTIMELE ARTICOLE

Bariera din piatra arsa

Incep cu sfârșitul primei părți și anume cu harta ZDD Bușteni, pentru că dacă ne uităm la ea, drumul marcat cu maro este chiar drumul pe care incă există  bariera de mai sus.

ZDD_Busteni


 

Si revin la intâlnirea transportatorilor 4×4 de marti 02,07,2013.

La acea intâlnire precum am subliniat au participat 30 de transportatori, posesori de jeep-uri mai pe românește, cărora bariera aceasta minunată, montată de Administrația Parcului Natural Bucegi, le-a injumătățit veniturile din această activitate. Nu stiu dacă mult sau puțin dar oricum important!

Totuși, in afara incidentului cu reprezentantul UAT Bușteni căruia i s-a spus pe șleau ”ciocu mic”, discuția intre APNB si jeep-iști a fost constructivă. Dacă până acum două săptămâni APNB-ul susținea ideea montării din cauză că  zona este  SIT NATURA 2000, acum , nu mai este acesta motivul, ci unul uman, căruia i-aș da crezare, adică …

Bariera s-a pus deoarece…!!!!

Citiți in continuare pentru că in acest moment este la inceput de intâlnire.

Cei 30 de jeep-iști au solicitat ridicarea barierei cu angajamentul că vor amenaja cele două porțiuni de drum rupte de ape , rupturi care au dus la incălcarea a 30-50 metrii pătrați de pajiște, aflată intr-adevăr in PNB și Sit Natura 2000, pentru care APNB intr-adevăr este indreptățită să-i amendeze.

Intâlnirea s-a incheiat cu promisiunea APNB că-i va sprijini in demersul lor și ii va primi joi 04,07,2013 la intalnirea Consiliului Consultativ al PNB  unde va fi invitat și un reprezentant al CJ Dămbovița, pentru că ei sunt administratorii drumului.

Si joi s-au intâlnit din nou …

Ce s-a petrecut la Cuibul Dorului cu privire la barieră in cadrul consiliului consultativ???

[restrict]S-a discutat cum se vor realiza lucrarile de intretinere, remarcare, sprijin de maluri pe DJ 713 Cuibul Dorului – Piatra Arsă

Prezent la intâlnire si un Director din cadrul CJ Dâmbovița ( cu scuzele de rigoare pentru că nu-i dau numele ) care a făcut referire la adresa CJ Dâmbovița către APNB cum că de la Piatra Arsă la Babele drumul este … public si in administrarea CJ Dâmbovița!!!, deci Bariera s-a pus deoarece…!!!!

Si discuțiile au continuat, jeep-isti solicitând inlăturarea barierei cu angajamentul că vor participa ”ușor financiar dar mai mult fizic” la refacerea porțiunilor rupte de drum.

Discuțiile au fost amiabile,constructorul DJ 713 oferindu-și sprijinul, contra cost bineințeles cu materiale de drum gen piatra și nisip iar ceilalți au discutat … despre lipsa banilor pentru tronsonul II al DJ 713 PIATRA ARSĂ – BABELE!!! 

In cele din urma reprezentantul CJ Dâmbovița a solicitat o adresă din partea TUTUROR TRANSPORTATORILOR 4×4 care să cuprindă nume, prenume, adresă SI CNP, care să fie introdusă in prima ședință de consiliu ( județean) pentru a se lua măsurile legale !!!

Asta a fost solicitarea! deci Bariera s-a pus deoarece…!!!!

RESTORE POINT și de la capăt… insă ce nu ințeleg eu și am spus că privesc cu reticență … Bariera s-a pus deoarece…??????? și CINE A PUS-O ???

Că dacă pricep eu bine adresă nu are ca destinatar A.P.N.B. care A MONTAT BARIERA ci CJ Dâmbovița care este administratorul drumului DAR CARE N-A MONTAT BARIERA!

De cănd oare se solicită CNP-ul in adrese, chiar și oficiale care privesc pe de o parte lucrări de interes public și pe de alta accesul la libera informare?

… Pentru a se lua măsurile legale!!!, păi ce măsuri legale și impotriva cui? a transportatorilor care solicita să nu le mai fie ingradită activitatea in alt județ sau a APNB care a montat ABUZIV o barieră pe un drum public. Nu știu de ce dar nu cred că impotriva APNB se vor lua măsuri ci mai degrabă vor fi niște controale ale GARZII FINANCIARE exact pe CNP-urile acelea.

Așa că, sfatul meu este urmatorul pentru jeep-iști, bineințeles dacă vreți să-l urmați:

inainte de a vă pune CNP-ul pe ceva solicitați de la A.P.N.B. și CJ Dâmbovița documentele oficiale in baza cărora s-a pus Bariera din Piatra Arsă in baza Legii 544 / 2001 actualizată prin Legea 380/2006 ( Monitorul Oficial 846/2006) .

Adresa va trebui să cuprindă următoarele elemente:

a) autoritatea sau instituţia publică la care se adresează cererea , in speță APNB sau CJ Dâmbovița

b) informaţia solicitată, astfel încât să permită autorităţii sau instituţiei  identificarea informaţiei de interes public, respectiv documentele care au stat la baza eliberării autorizației de montare/construire pe un drum public, dacă acestea există ? Iar dacă nu există solicitați să vi se transmită cine este răspunzător de incălcarea drepturilor la liberă circulație a persoanelor și care este instituția abilitată care trebuie să ia măsuri de indreptare a erorii.

c) numele, prenumele şi semnătura solicitantului, precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului. ( doar un Nume și Prenume iar ca adresă puteți folosi o Căsuță poștală legal inchiriată de la Poșta Romănă). Ca metodă de identificare și adresare folositi următoarea formulă de inceput:

Subsemnatul xxx, de profesie xxxxxx , reprezentant al COMUNITATII Rent-a-Car MONTAN 4X4 Bucegi , domiciliat in or. xxx , str xxx, jud Prahova, vă solicit …. in baza legii 544/2001

APNB si CJ Dâmbovița vă vor răspunde in cel mult 30 de zile. Asta va insemna sfârșitul lunii iulie, inceputul lunii august dar oricum prima sedință de discutare a adresei voastre cu CNP-uri ar fi tot atunci cu diferența că ce se va solicita in acea ședință va fi surpriză.

Tot surpriză va fi, dar nu pentru jeep-iști, conținutul răspunsurilor celor două instituții, care vor trebui să scrie câte ceva LEGAL, zic eu diferit și intre timp pun pariu că dispare ca prin farmec și bariera iar CJ Dâmbovița va pune și câteva mașini de pietriș in rupturile de pe drum pentru siguranța rutieră pe un drum ALPIN.

Și ca să nu fiu acuzat că aș fi părtinitor si scriu doar eu de bine despre accesul pe tronsonul Piatra Arsă – Babele, mai jos puteți vota cu privire la Barieră și bine ințeles puteți si comenta, cu rugămintea de a comenta la obiect.

Voi include formularul de vot si la Campanii ZdB.

 

In concluzie, Bariera de la Piatra Arsă limitează nu numai accesul transportatorilor 4×4 din Bucegi ci și al vizitatorilor din toată țara, sau lumea și vă mai recomand [/restrict]să citiți și articolul cu ”pățania ” domnului DAN P . Dacă accesul până la cabana Babele ar fi facil astfel de cazuri ( de risc ) nu ar mai exista pentru că ar putea ajunge si o salvare in caz de ”doamne ferește!”

Considerați că bariera de la Piatra Arsă vă restricționează dreptul de acces la liberă circulație pe domeniul public și că este pusă ABUZIV?

Loading ... Loading ...

Mai vorbim despre acest subiect și cu alte ocazii, până atunci mult succes!

 

___Vizualizari 662

Facebook Comments

About ZiardeBusteni.ro - Cristian Achim

Fondator al Ziar de Busteni din dorinta de a promova Arealul Bucegilor, de a arata tuturor ca atat Bucegii cat si localitatile de la poalele lor reprezinta ceva. Ziar de Busteni a fost, este si va fi la dispozitia oricui doreste sa lase pentru viitor un mesaj, o fotografie un strigat, un sfat ... Nu sunt jurnalist !
Bookmark the permalink.

3 Comments

  1. Sper ca bariera va ramane la locul ei DEFINITIV, ea nu ingradeste accesul nimanui atata timp cat el se face pe jos cu rucsacul in spate.

  2. ZiardeBusteni.ro - Cristian Achim

    @kataclism
    Iți răspund aici la cele trei comentarii pentru că au legătură.
    In primul rând esti una dintre persoanele care se bucură de intreaga capacitate motorie, probabil că ești tânăr și poți lua rucsacul in spate . Te felicit și-ti urez multă sănătate.
    Problema ar fi că nu toți cei ce vor să ajungă la Babele sau la Peștera iși pot lua rucsacul in spate și ”hai la drum”.
    Majoritatea turiștilor sunt civilizați, sunt și excepții insă pentru astfel de excepții este valabila legea și amenzile usturătoare.
    Eu in aceste articole susțin inlăturarea barierei pentru cei ce nu pot ajunge in locurile menționate mai sus adică:
    – persoane in vârstă care pe timpuri urcau ca și tine cu rucsacul in spate dar vor să mai vadă aceste minunate locuri. Este vreo problemă?
    – persoane care au probleme de inima cărora trecerea de la altitudinea de 900 m la 2400 nu le face bine in 15 minute cu telecabina, dar vor si ei să vadă aceste locuri. E vreo problemă?
    – Persoane cu copii mici , persoane cu handicap locomotor, și multe alte categorii. E vreo problemă?

    In concluzie, ai dreptate să fie menținută o barieră?
    După părerea mea ar trebui pusă o barieră cu TAXA unde toată lumea să primească niște informații care să-i conștientizeze de răul pe care il pot produce și astfel să le insufle și dragostea pentru natură.

    Sper că explicațiile mele sunt suficiente .
    Cu stimă

    • Sunt perfect de acord cu tine Cristian, nu m-ar deranja o taxă modică deoarece n-am văzut Bucegii niciodată, iar la vârsta mea în alt mod decât maşina n-o să-i pot vedea, lucru pe care mi l-am dorit toată viaţa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *