Bariera din Piatra Arsă – Bucegi.

Bariera din piatra arsa

 

Probabil imi pun multă lume in cap cu această ocazie insă dacă tac, sau nu scriu despre acest subiect inseamnă că nu mă mai interesează de nimeni și nimic, de locuitorii arealului, de turiștii care vizitează  acest areal  și in cele din urmă sau in primul rând de mine.

De fiecare dată când ceva nu a fost in regulă sau ilogic m-am exprimat chiar dacă prețul a fost mare și l-am plătit cu vârf si indesat.

Mă intorc la bariera din Piatra Arsă. Despre cea din Podu cu florile ii las pe alții să o apere sau să ia măsuri de inlăturare a ei, funcție de cum ar fi normal și legal.

Așa cum am arătat intr-un articol precedent, drumul de la Piatra Arsă la Babele a existat, nu a apărut pur și simplu și nu l-au făcut nici conducătorii de mașini 4×4. Acest drum a avut ( si cred că incă are ) statut de Drum Județean.

Totodată acest drum trece printr-o Zonă de management durabil , dpdv al statutului de Parc Natural, dar fiind si Sit Natura 2000 să zicem că ar crește necesitatea de protecție.

Pornind de la aceste două premize m-am gândit să văd și eu ce inseamnă de fapt Bucegi – Sit Natura 2000 și ce se presupune că au distrus cei care au utilizat mijloace motorizate pe distanța Piatra Arsă – Babele.

Destul de greu să-ți dai seama pe ce calci printr-un sit Natura 2000 in Bucegi dar și prin alte zone de acest tip pentru că NU EXISTĂ un material de conștientizare/promovare in LIMBA ROMÂNĂ .

Există pe site-ul Ministerului Mediului   FORMULARUL STANDARD NATURA 2000 (click) și atât …, ceva in care să găsești DE CE este protejat sit-ul Bucegi și ce se găsește in el ?!!? Limba utilizată este cea Română insă denumirile speciilor sunt in LATINĂ ( in mare parte ). Fișa nu utilizează denumiri alternative sau fotografii.

Presupun că orice organizație care ”manageuiește” , administrează, are in custodie, astfel de zone avea OBLIGAȚIA de conștientizare a ”țugulanului” și abia pe urmă să-l tragă de mânecă că a distrus.

Va spune cineva că necunoasterea legislației este vina celui care nu citește! Teoretic are dreptate, numai că NU există un material descriptiv complet in LIMBA română și prezentare vizuală a ceea ce se găsește la nivelul Parcului Natural Bucegi – Sit Natura 2000.

Pornind de la acest aspect am realizat eu acest material , doar pentru  FORMULARUL STANDARD NATURA 2000 – Sit Bucegi.

Incă un pic de răbdare ( o zi ) că mai am câte ceva de spus după care veți avea la dispoziție ”unica lucrare completă de acest gen” , așa cum am putut și eu, ca necunoscător

In primul rând, informațiile din ce va urma au fost colectate prin internet cu ajutorul motorului de căutare Google, fotografiile in acest moment sunt culese de pe diverse site-uri, in mare parte wikipendia dar si de pe bloguri romănești cărora țin să le mulțumesc. Fotografiile le voi modifica/schimba in timp cu ce voi identifica in teren. Cei care doresc să le scot fotografiile din acest material ii rog să imi transmită un email cu textul vreu să scoateti/scoți fotografia cod xxxx aceasta se află pe blogul meu http xxxxxxx care imi aparține. Totodata dacă sunt doritori de imbunătățire a materialului procedura este aceiași, email cu cod , denumire site sau nume ( pentru a publica sursa) si eventuale descrieri.

Specific că materialul in cauză ( acesta) nu va face obiectul vănzării. La cerere poate fi pus la dispoziția turiștilor/vizitatorilor in format pdf  in scopul conștientizării a ce inseamna Bucegi – Sit Natura 2000 și ”transportatorilor 4×4 ” pentru a avea un mijloc și mai eficient de promovare.

Orice BARIERĂ se pune in baza unui memoriu, adresă, etc, in care se specifică DE CE este necesară amplasarea ei, astfel:

– Dacă s-a pus din cauza poluării mijloacelor motorizate logic ar fi fost  ca bariera să fie pusă la Cuibul Dorului sau la intersectia din Dichiu .

– Dacă este vorba despre cele 23 de habitate protejate prin sit Natura 2000, la fel bariera trebuia pusă ca mai sus.

– Dacă este vorba despre specii care se regăsesc in Formularul Standard , ținănd cont că acela ESTE drum de acces pentru riverani cabane, agenti economici, obiective turistice si este in acelasi timp si TRASEU TURISTIC, deci vizitatorul ”calcă in picioare” acel drum, CARE ESTE sau SUNT specia/speciile care au suferit după urma ROȚILOR de JEEP.

Eu consider in acest moment că acea barieră ingrădește accesul persoanelor ce nu se pot deplasa pe jos, chiar și cu dizabilitați , cărora li s-a luat dreptul sau șansa de a cunoaște frumusețea și bogăția naturală și antropică a Munților Bucegi, Parc Natural si Sit Natura 2000. Totodată consider că se ingrădesc activități economice conexe turismului atăt a locuitorilor arealului Bucegilor dar și a altor agenți economici din alte zone, se distruge activitatea de turism propriuzisă prin interzicerea accesului la cunoaștere.

Văd că unele autorități sau organizații reacționează la adrese scrise cu motivații generice și iau masuri de ingrădire de frica unor motivații generice. Ei bine s-ar putea ca motivația , sper eu ”scrisă„ pentru punerea unei bariere și a unor panouri de restrictie rutieră să fi fost făcută cu motivații clare și reale chiar dacă denumirile au fost in limba LATINĂ, pentru că altfel , dacă cineva va face o solicitare de răspuns la baza legală a montării acestei bariere si a PANOURILOR RUTIERE  de restricționare a accesului atunci ingrădirile vor fi de alt fel. ( ingradirea libertăților cetățenilor cred că reprezintă fapte penale )

Și ar mai fi multe de spus dar n-au intrat zilele in sac.

Atrag atenția că materialul ocupă in jur de 70 de pagini A4, deci spor la citit, informat, comparat denumiri din adrese si motivatii oficiale cu fotografiile, pentru ca nu cumva să apară pe drumul de rulare vre-o specie de brad, , chițan, liliac, șerpi, gențiene, orhidee , Strophosoma melanogrammum, Plecotus auritus, etc , că nici noi ”ceilalți” n-om fi tâmpiți!

Era să uit!

Autorizațiile emise de Primărie sunt pentru locul de parcare/așteptare/prezentare a activitații de inchiriere mașini ( rent a car ),

Autorizatii pentru utilizarea unor unor drumuri publice sau forestiere nu se emit de către primării, iar acestea nu pot fi invinovățite pentru eliberarea de avize sau autorizații decât pe teritoriul UAT daca acestea sunt neconforme.

Niciodata nu s-a scris undeva sau pe ceva ca  autorizatiile emise  dau un drept de utilizare a drumurilor anterior menționate, ci in conformitate cu legea , pentru utilizarea domeniului public ca loc de așteptare, prezentare, altfel dor pe vorbe și auzite …

Aceste autorizații sunt similare si pentru alte activitati gen taximetrie, tarabe in diverse locuri, targuri piețe si oboare si au ca scop atragerea de surse la bugetul local si control urbanistic ( adică locuri prestabilite, nu fiecare pe unde dorește).

Deci nu că zic, dar vreau să spun că oricât de necomunicativi sau nedragi imi sunt ”unii” , să știe toată lumea că NU s-au incălcat nici legile PNB, nici cele rutiere și făcând abstracție de aceste autorizatii locale, oricine are dreptul să se dea cu masini proprietate personala sau inchiriate pe drumuri publice sau ne publice daca-l tine masina , cu exceptia celor cu barieră … pusă cu AVIZUL  AUTORITAȚILOR IN DREPT

Nu știu dacă Administrația PNB are in atribuții MONTAREA cu de la sine putere oriunde , oricând și oricum  de bariere , mai rămâne de văzut in ce condiții are drept de a amenda din cauza barierei pusă oriunde , oricând și oricum pentru că sigur fiind pusă așa cum am spus, amenda nu poate fi dată de alte instituții.

Dacă totuși bariera are AVIZ, PROIECT,AUTORIZAȚIE de montare, atunci sigur există și o documentație și documente justificative pentru ingrădirea accesului la liberă circulație!

Si acum mai citiți incă odată articolul și mâine ( sâmbătă),ce avem in situl Natura 2000 – Bucegi și bine ințeles poate găsim ceva ce cu adevărat există pe un DRUM AUTO !

 

Comentarii in partea de jos!

 

 

 

 

___Vizualizari 636

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read more:
Stramosii-lui-Cristian-Achim
”DERBEDEI” IESIȚI LA VOT !

Emanoil SAVIN – Ce il recomandă Primar al orasului Bușteni, 3 mandate in perioada 2004 – 2016 Senator in Parlamentul...

0121vedere-generala-trestia
Cartierul Treistia – iesire din Busteni … sfarsit !

Precum spuneam luna trecută, Ziar de Busteni pregătește o nouă etapă a cunoașterii istorice a orașului Bușteni, ”Oameni care au...

Close