Excursii in Bucegi cu autoturisme 4X4 partea a-III-a


ULTIMELE ARTICOLE

Voi incepe prin a relua comentariul de astăzi al unui ANONIM , care insă chiar subliniază niște aspecte importantante din Arealul Bucegilor la articolul  Excursii in Bucegi cu autoturisme 4X4 partea a-II-a

“Concluzie la tot ce s-a scris si comentat mai sus. Ideea este urmatoarea.Sunt unul dintre cei ce face ocazional aceasta activitatate, denumita clar de voi transport ilegal de persoane, pe munte evident.
Le luam in ordine. Dl Savin, nu ma stie, si nu-l stiu, dar daca a inchis putin ochii la aceasta activitate in mod sigur are admiratia si respectul unora dintre noi.V a si explic de ce…. In Busteni nu sunt multe locuri de munca, asta e clar pentru toata lumea.Activitatea aceasta pe care noi o interpretram diferit, aduce unora bani de pus mancare pe masa, familiei, si copiilor. La asta sa va ganditi. Ca unii o fac mai urat sau altii mai frumos, ca unii au masini mai rele, sau avariate, sau inmatriculate pe alte tari este si asta adevarat, fiecare cum poate si se descurca, dar la final, putini sunt cei ce stau in frig de placere, sau ca nu au ce face acasa. Asta sa stiti. !!!
NU este o scuza,ca facem excursii pe munte,fara sa achitam taxe la stat,dar asta e realitatea.Si fie ca se vor da amenzi sau se vor aplica legile, vor ramane inca multi acolo, la rand , asteptand clienti.
O alta latura a povestii este ca am putea transforma aceasta activitate in ceva legal, oficial, bun si pentru oras si pentru noi. Eu lucrez in turism, de peste 13 ani, fac ocazional aceasta activitate, si pentru bani si pentru promovarea orasului si a zonei. Eu nu car ‘fan’ si nici ‘cartofi’ pe munte, duc straini, turisti,oameni ce vor sa vada si sa inteleaga cate ceva despre aceste locuri, despre noi si cultura noastra. Si probabil ca o voi face in continuare de cate ori voi avea ocazia. Este o sansa extraordinara sa promovam ce avem de la Dumnezeu, gratis.Toti am avea de castigat daca s-ar gasi o cale comuna in toata povestea asta.Datorita noua celor ce facem aceasta activitate si profitul celor de la cabane au crescut, pana la Pestera, toata lumea incaseaza bani. Iar pe ei nu-i mai taxeaza nimeni, si nici nu scrie nimeni articole despre ei, ca nu taie un bon fiscal, sau o amarata nota de plata …”

 


Trebuie să recunosc multe dintre adevărurile scrise de ANONIM, referitor la locurile de muncă, la banii putini, la starea tehnică a unora dintre autoturisme, insă am văzut că:
– In ultimul timp multe dintre autoturismele 4X4 au fost schimbate cu unele cu caracteristici tehnice si de siguranță mult mai bune.
– Majoritatea celor care fac acest tip de transport au inceput să-si facă reclamă spunând totodată turiștilor și ce pot vedea sus, nu ca acum 2-3 ani cănd doar fluturau cheile și spuneau Hai la Pestera.

Multă vreme am considerat asfaltarea  DJ 713 o aberație și că va duce la distrugerea habitatelor. Rămâne să nu am dreptate. Insă dacă tot se fac aceste activități revin la ceeace comentam in partea a -II-a  cu privire la asocierea transportatorilor 4X4 in “ceva” cu drept reprezentare in fața autorităților și a turiștilor.

Un mic exemplu de asociere care a avut loc intre transportatori este dezăpezirea drumului in anii precedenți, când realizând importanța au pus mână de la mână și au reușit să-și desfășoare activitatea.

HPIM2858

HPIM2872

HPIM2903

Am parcurs acum două ierni Drumul de la Cuibul Dorului, Dichiu, Peștera după ce cu câteva zile inainte ninsese. Atunci am realizat pentru prima dată că LA GREU de fapt transportatorii sunt uniți. Am văzut cum se ajută să răzbată prin troiene, cum ii ajută și pe alții inzăpeziți  ( inconștienți cu  masini de teren ultimul răgnet dar fără o lopată, șufă sau nisip ) .

Am văzut anul trecut cum au participat la stingerea incendiului din Bucegi, ce este drept cu bidoane cu apă, dar pe cheltuiala lor.

Intr-adevăr singurul lucru care-i dezbină sunt BANII !

Așa că ar trebui să-i felicităm pe unii dintre puținii care incă mai incearcă . De fapt această treabă cu “ILEGAL mijloace MOTORIZATE” ar trebui să se refere STRICT la cei din afara AREALULUI BUCEGILOR care cotropesc și manelizează Bucegiul iar in același timp să incurajeze economia locală , permițându-le agenților economici locali să fie unicii prestatori ai activităților de transport 4X4 , de cunoastere, de ghizi locali de turism, de producători tradiționali ș.a.m.d.

Cred că dacă transportatorilor 4X4 li s-ar permite să fie unicii beneficiari ai drumului Piatra Arsă – Babele aceștia ar apăra la răndul lor bogăția ce ne-a fost dată de Dumnezeu, nu pusă la picioare ci deasupra noastră .

Cât despre cei ce au masini și vor să le folosească pentru a vedea Bucegiul , nu avem nimic impotrivă, insă numai pâna la Piatra Arsă. De acolo doar pe jos ( că nu mai este mult pănă la Babele ) sau cu transportatorii LOCALI 4X4.

 

Mă gândeam să pun si câteva fotografii cu transportatorii in acțiune dar nu prea am și nu ași dori să nedreptățesc pe cineva..

Totuși aduc aminte cititorilor ți transportatorilor  că avem Categoria de Transport 4X4 in Bucegi unde deocamdată se găsește un singur  număr de telefon  pentru  transportatori 4X4  , probabil că iși vor mai publica și ceilalți ( pentru publicare gratuită transmiteți un mesaj  la ziardebusteni@journalist.com ) .

 Succes la BANI in noul an !

___Vizualizari 2063

Facebook Comments

About ZiardeBusteni.ro - Cristian Achim

Fondator al Ziar de Busteni din dorinta de a promova Arealul Bucegilor, de a arata tuturor ca atat Bucegii cat si localitatile de la poalele lor reprezinta ceva. Ziar de Busteni a fost, este si va fi la dispozitia oricui doreste sa lase pentru viitor un mesaj, o fotografie un strigat, un sfat ... Nu sunt jurnalist !
Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *